Ossip: Stadleri rongide tehnilised vead on pigem erandid

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Andrus Ossip
Andrus Ossip Foto: Margus Ansu

Elroni juhatuse esimehe Andrus Ossipi kinnitusel on Elroni rongid tehniliselt heas korras ja reisijatel ei ole muretsemiseks põhjust. Ka Stadler on kinnitanud, et tegeleb aktiivselt probleemide lahendamisega.

«Kinnitan, et Elroni rongid on tehniliselt heas korras ja reisijatel ei ole muretsemiseks põhjust,» ütles Elroni juhatuse esimees Andrus Ossip. «Vastab tõele, et rongidel esineb tehnilisi vigu, ent need on pigem erandid ning saavad kõrvaldatud rongide tootja poolt garantiikorras.»

Eile ütles Stadler, et nende diiselrongidesse paigaldatud jõupooljuhtmuundurid ei sobinud omavahel kokku ja vahetatakse garantiikorras välja. Alates suvest on probleem seisanud rongid kahel korral.

«Rongide töökindlus tervikuna on olnud hea: elektrirongide puhul 99,9 protsenti ning diiselrongide puhul 99,7 protsenti, mis on ka rahvusvahelises mõttes kõrge tase ning ületab nii rongide hankes kui ka ostulepingus nõutud määrad,» lausus Ossip.

Ossipi sõnul läbisid kõik rongid enne käikuandmist väga põhjaliku kontrolli. Detailide ja sõlmede vastupidavuskatsed tehti Euroopa Liidu katselaborites Stadleri tellimusel ja rongid on enne vastuvõtmist vastavalt katsetuste plaanile Eestis üle testitud.

«Kahjuks on loomulik, et isegi uuel tehnikal ilmneb ekspluatatsiooni käigus vigu, mida ei ole võimalik varem avastada,» nentis Ossip. «Rongide tootja, Stadler Bussnang AG, on detailide konstruktsiooniliste vigade ilmnedes tegutsenud professionaalselt, pakkudes kiiret ekspertiisi ning vahetades defektsed sõlmed kõikidel rongidel garantii korras ja oma kuludega järk-järgult välja.»

Stadler lõpetab uute jõupooljuhtmuundurite paigalduse järgmiseks kevadeks, garanteerides Elronile lepingus ettenähtud rongide arvu.

«Elron omalt poolt annab maksimumi, et tehnilised rikked reisijate sõidumugavust võimalikult vähe mõjutaks. Oktoobris teenindasime kliente kokku 6958 reisil, millest jõudsid sihtjaama viieminutilise või suurema hilinemisega 87 reisi, neist otseselt rongi tehnilisest rikke tõttu vaid 23 ehk umbes 0,3 protsenti reisidest,» sõnas Ossip.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles