Stadler tunnistab probleeme Eestile müüdud rongidega

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Stadler Flirt elektrirong.
Stadler Flirt elektrirong. Foto: Heiki Rebane/BNS

Stadleri Eesti rongidel on ilmnenud probleeme, mille lahendamisega nad siiski aktiivselt tegelevad.

«Hiljuti ilmnes, et mõned Stadleri Eesti diiselrongide jõupooljuhtmuundurid (mis on ette nähtud seadme mootori juhtimiseks - toim) näitasid talitlushäire märke,» ütles Elroni uued rongid tootnud Stadleri Kesk- ja Ida-Euroopa kommunikatsioonijuht Csaba Kiss Postimehele.

Ta ütles, et lähemal uurimisel selgus, et kaks erinevat Stadleri rongis kasutatud ABB jõupooljuhtmuundurit ei sobinud omavahel kokku. Stadler ja ABB leppisid kokku, et vahetavad defektse osa uue ja kokkusobiva vastu kõikides rongides, algusega neist, millega on probleeme olnud. Alates suvest on see rongid peatanud kahel korral. 

Osade vahetamine algas suvel ning lõpeb järgmise aasta kevadeks.

Kiss rõhutas, et kuna tegu on garantiiperioodiga, siis Elronile see lisakulusid ei too. 

«Lisaks sellele, et Stadleril on tekkinud olukorrast väga kahju, tahaksime rõhutada, et uute rongide puhul võivad sellised asjad aeg-ajalt ilmneda,» ütles Kiss. Ta ütles, et sellisel juhul on oluline, kui kiiresti tootja sellele reageerib. «Stadler lahendab selle olukorra garantiiajal tasuta ning tagab Elronile rongide olemasolu vastavalt lepingule.»

Kiss lisas, et tegu on ehituse, mitte disainiveaga, mistõttu ei ole probleemid raudtee seisukorrast sõltuvad. Kui palju osade vahetamine neile maksma läheb, ettevõte ei öelnud. 

Uued osad saavad paigaldusest alates kaheaastase garantiiaja.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles