Kuidas tööl keeruliste inimestega toime tulla?

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ärritus tööl võib osutuda üsna ohtlikuks
Ärritus tööl võib osutuda üsna ohtlikuks Foto: SCANPIX

Tööelus on nii juhtidele kui töötajatele oluline teada, kuidas keeruliste inimestega toime tulla, olgu selleks siis pahurad kliendid, tusased kaastöötajad või ninatargad konkurendid. 

All on LinkedIni vahendusel ära toodud seitse keerulist inimtüüpi ja viisid, kuidas nendega ladusamalt suhelda. 

1. Logeleja

Tegemist on inimesega, kes ei püüagi teha oma osa meeskonnatööst, väldib keerulisi ülesandeid ja vaid haruharva täidab oma lubadusi. Kui aga juhtub, et ta tõesti töös kaasa lööb, on arukas teda selle eest hoolega kiita. Too välja tema positiivsed jooned ja julgusta teda rohkem panustama. Positiivne tagasiside võib tuua suurepäraseid tulemusi.

2. Jutupaunik

Jutupaunikule meeldib levitada halbu uudiseid ja teisi taga rääkida. Väldi jutupaunikut nii palju kui võimalik ja paranda teda, kui tema levitatavad kuulujutud ei vasta tõele. Kui on teada, et tema jutud ei vasta tõele, lakkavad ka teised teda kuulamast.

3. Seljataga salvaja

Salvaja paistab viisakas, selja taga võtab ta aga endale kogu tunnustuse teiste tehtud töö eest ja räägib neist halba. Kui mõnda keerulist tüüpi võib taluda või eirata, siis salvajaga tuleb kindlasti asjad selgeks rääkida ja anda mõista, et taoline käitumine ei ole vastuvõetav.

4. Maailmanaba

Taoline inimene hoolib ennekõike oma käekäigust ja mitte ettevõtte edust ning igal võimalusel trügib ta tähelepanu keskpunkti. Kindlasti tuleks kohatust käitumisest juttu teha ja anda mõista, et see sind ei heiduta.

5. Ninatark

Ninatargal on suur ego ja soov anda nõu kõigile, kes vähegi kuulata viitsivad. Kindlasti tuleks talle öelda, et nõuanded on väärtuslikumad, kui need on oodatud ja soovitud. Võib aga ka naeratada, tänada ja inimest ning tema nõuannet lihtsalt eirata.

6. Viriseja

Viriseja ei ole kunagi muutustega nõus, ootab alati kõige hullemat ning kurdab alati kõigi ja kõige üle. Võimalusel tuleks taolisi inimesi oma meeskonnas vältida. Teise inimese negatiivsusesse ei maksa aga takerduda. Vasta igale virisevale väitele millegi positiivsega.

7. Tulehark

Tulehark läheb põlema ka kõige väiksema ärritaja peale, on teiste suhtes väga kriitiline, karjub meeskonnakaaslaste peale ja paneb neile õelaid hüüdnimesid. Kindlasti tuleks taolisele inimesele anda tagasisidet tema käitumise kohta ning anna mõista, et töö juures taolist käitumist pikalt ei taluta. Kindlasti tuleks kasuks, kui tema kohatut käitumist filmida ning seda hiljem temaga koos vaadata. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles