Liit: kiirlaenu reklaamipiirang sunnib kanalid kahjumiga töötama

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Teler.
Teler. Foto: Helin Loik/Nipiraamat

Eesti Ringhäälingute Liidu (ERL) juhatuse esimehe Toomas Vara sõnul sunnib tarbijakrediidi reklaamikeeld reklaamituludest sõltuvad raadio- ja teleorganisatsioonid keskpikas perspektiivis kahjumiga töötama.  

«Tarbijakrediidi reklaami keelustamisel raadios ja televisioonis kaotavad Eestis tegutsevad kommertsjaamad (raadio ja tele) aastas vähemalt 3,6 miljonit eurot reklaamitulu. See number leiti lähtudes TNS Emori tehtud uuringust ning ERLi liikmete andmetest hinnastamise kohta,» ütles Vara BNSile.

Võimalust leida puudujääv raha mujalt, Vara ei näe. «Isegi kui kanalitel tekiks kiusatus lähenevatele valimiskampaaniatele topelthinnad kehtestada, siis 3,6 miljonit on summa, mille kadumine reklaamiturult määraks praktiliselt kõik reklaamituludest sõltuvad raadio- ja teleorganisatsioonid keskpikas perspektiivis kahjumiga töötama. On väga tõenäoline, et mitmed väiksemad raadiojaamad satuvad tõsistesse majandusraskustesse, aga ka suurematel väheneb oluliselt programmitootmise ja investeerimise võimekus,» lisas Vara.

Televaataja ja raadiokuulaja jaoks tähendaks kanalite tulubaasi vähenemine odavamat ja hõredamat programmi. «Teisisõnu tähendab see vähem just kohalikku toodangut, sealhulgas vähem ajakirjandust ja jutusaateid,» sõna Vara. «ERLi teebki kõige rohkem murelikuks riigi väga lihtsustatud ja lühinägelik, et mitte öelda populistlik sekkumine erameedia toimimisse. Nii kahjustatakse muuhulgas ka vaba ajakirjanduse võimekust, sest just seda tüüpi programmid satuvad esimesena löögi alla, kui kanalid peavad hakkama oma programmi üle vaatama.»

Valitsus otsustas neljapäeval heaks kiita ja saata riigikogule arutamiseks reklaamiseaduse muutmise seaduse eelnõu, mille kohaselt tarbijakrediidi reklaam tohib edaspidi sisaldada üksnes kindlat infokoosseisu ning tarbijakrediidi reklaam keelatakse televisioonis ja raadios.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles