Riisipere-Haapsalu raudteetammi omanik soovib selle riigile müüa

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Mati Hiis / Õhtuleht

Riisipere raudtee pikendust teenindav OÜ Haapsalu Raudtee soovib Riisipere-Haapsalu-Rohuküla raudtee muldkeha võõrandada riigile või ASile Eesti Raudtee.

Praegu on Haapsalu Raudtee ja sihtasutus Põhja-Läänemaa Spordi- ja Turismiobjektide Halduskeskus sõlminud avaliku kasutuse lepingu ja vara tasuta kasutamise lepingu, millega sihtasutus saab raudtee muldkeha ja pealisehituse jalgrattatee rajamiseks ja tasuta avalikuks kasutamiseks. Lepingud lõpevad järgmise aasta 1. mail, selgub asjaosalistele saadetud kirjast.

OÜ Haapsalu Raudtee eesmärk oli raudteelõigu erastamisel jätkata rongiliiklust. Et erinevalt teistest vedajatest riik sellele liinile reisivedude tellimust koos vastava dotatsiooniga ei esitanud, ei olnud võimalik reisijatevedu korraldada. Kuna kaubavedude tulemusena ei olnud võimalik raudteesse piisavalt investeerida, see lammutati ja raudteetammile rajati jalgratta- ja tervisetee.

Selle tulemusena on tamm säilinud terviklikult, hooldatud ning eskiisprojekti kohaselt tervikuna kasutatav raudtee taastamiseks, kinnitab raudtee omanik.

Üleriigilise planeeringu Eesti 2030+ kohaselt tuleb jätta alles võimalus taastada Tallinna-Haapsalu liin. Seetõttu ei ole ettevõtte hinanngul mõttekas raudteetammi hävitada, raudteemaad kruntida ega anda seda püsivaks otstarbeks muul otstarbel.

Kuna ettevõttel pole pärast sihtasutusega sõlmitud lepingu lõppu raha raudteetammi säilimise tagamiseks, soovib ettevõte Riisipere-Haapsalu-Rohuküla raudtee muldkeha, pealisehituse ning asjassepuutuvate kinnistute võõrandamiseks õiglase hinna ning maksetingimustega riigile või Eesti Raudteele, et säilitada võimalus raudteeliikluse taastamiseks.

 
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles