Vormsi vedaja hankel osalejad küsivad topelt kütust

Aivar Õepa
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Praegu sõidab Vormsi ja mandri vahet Kihnu Veeteede parvlaev Reet.
Praegu sõidab Vormsi ja mandri vahet Kihnu Veeteede parvlaev Reet. Foto: Teet Malsroos / Õhtuleht

Vormsi ja mandri vahelise parvlaevaliini opereerimiskonkursil osalejad küsivad oma pakkumistes uue laeva jaoks märksa enam kütust kui praegu liinil sõitev parvlaev Reet tarvitab, kirjutab Lääne Elu.

Üks pakkuja leiab, et aastas kulub riigi toetusel tehtava 2504 reisi peale 300 000 liitrit kütust, mis teeb ühe reisi kütusekuluks 119,8 liitrit. Teise pakkumuse kohaselt kulub aastas 433 000 liitrit kütust, mis teeb ühe reisi kohta 172,9 liitrit.

Praegu liinil sõitev Reet tarbib keskmiselt 82,85 liitrit reisi kohta, selgub liini opereeriva ettevõtte Kihnu Veeteed aruandest.

Lääne maavalitsus, kes vedaja hanget läbi viib, küsis nii veeteede ametilt kui ka majandusministeeriumist andmeid uue laeva mootorite stendikatsetuste kohta, et tegelikust kütusekulust aimu saada, kuid ei saanud vastuseid.

Vormsi vedaja konkursile tuli kaks pakkumust, üks Kihnu Veeteedelt ja teine Väinamere Liinidelt. Hanke võitja võib selguda juba täna.

Vormsi liini hakkab plaani kohaselt edaspidi teenindama praegu Saaremaal Baltic Workboatsi tehases ehitatav 1A jääklassiga parvlaev, mis on 45 meetrit pikk ning mahutab 32 autot (pluss kümme kui paigaldatakse lisadekk) ja 200 reisijat. Laeval on kaks 1000 kW mootorit ja kaks asimuut-tõukurseadet.

Praegu liini teenindav Reet on 618 kW mootoriga, kaheksa meetrit lühem ning võtab pardale 20 autot. Laev on ehitatud Norras 1971.

Loe pikemalt Lääne Elust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles