Vaidlustuskomisjon jättis Väinamere Liinide kaebuse rahuldamata

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Senisel lepinguperioodil võttis Väinamere Liinid kasutusele uue parvlaeva Hiiumaa.
Senisel lepinguperioodil võttis Väinamere Liinid kasutusele uue parvlaeva Hiiumaa. Foto: Mihkel Maripuu

Riigihangete vaidlustuskomisjon jättis rahuldamata järjekordse Väinamere Liinide kaebuse, millega laevafirma soovis välistada Tallinna Sadama kvalifitseerimise majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi korraldatud saarte ja mandri vahelise parvlaevateenuste riigihankel.

Vaidlustuskomisjoni hinnangul vastas Tallinna Sadama esitatud pakkumus riigihangete nõuetele. Ettevõtte esitas riigihankele kinnituse kokku 10 võimaliku parvlaeva ehitamiseks, mis andis vaidluskomisjoni hinnangul piisava kindluse, et enne 2016. aasta oktoobrit on Tallinna Sadamal parvlaevad olemas.

Lisaks kinnitas Tallinna Sadam 24 oktoobril vaidlustuskomisjonile, et TS Laevad OÜ on hankemenetluse käigus hankijale esitatud eelkokkulepete alusel allkirjastanud vastavalt 16. ja 23. oktoobril kahe laevaehitusettevõttega kokku nelja hanke tingimustele vastava parvlaeva ehituslepingud. Vaidlustuskomisjon edastas kinnituse arvamuse andmiseks koheselt ka Väinamere Liinidele, kuid ettevõte sellele ei vastanud.

Lisaks soovis Väinamere Liinid vaidlustada Tallinna Sadama kvalifitseerimist seoses hanketingimustes väljatoodud nõudega, et pakkuja peab viimase kahe aasta jooksul nõuetekohaselt täitnud vähemalt kaks laeva opereerimist hõlmanud lepingut. Tallinna Sadam on koos pakkumusega esitanud selle kvalifitseerimise tingimuse täitmise tõendamiseks andmed kahe lepingu kohta. Nende lepingute alusel on tellitud jäämurdeteenust ja korraldatud Põhjameres asuvates tuuleparkides veealuste- ja veepealsete konstruktsioonide ja muu hoolduse raames teostatavaid töid ja seega on komisjoni hinnangul see nõue täidetud.

Väinamere Liinidel on aega 10 päeva, et otsus kohtusse edasi kaevata.

Väinamere Liinid OÜ vaidlustas 20. oktoobril Tallinna Sadama kvalifitseerimise saarte ja mandrivahelisel parvlaevateenuste osutamise riigihankel. Ettevõtte vaidlustuse kohaselt ei ole usutav, et Tallinna Sadam saab tähtajaks kätte vajalikud neli laeva ja et Tallinna Sadamal ei ole piisavat pädevust.

Tallinna Sadam sõlmis reedel laevatehastega Remontowa Shipbuilding ja Sefine Shipyard lepingud nelja uue parvlaeva ehitamiseks mandri ja Eesti suursaarte vahelistele liinidele, kummaski laevatehases ehitatakse kaks parvlaeva.

Väinamere Liinide vaidlustuse kohaselt ei oleks saanud Remontowa Shipbuilding kinnitust arvestada, kuna ettevõttel on küll vajalikud oskused ja kogemus, kuid ettevõte on saanud muid laevaehitustellimusi, mis hõivab tema võimekuse täiendavate laevade ehituseks ühispakkujatele.

Türgi laevaehitusettevõte Sefine Shipyard teeb Väinamere Liinide andmetel peamiselt Türgi valitsuse tellimusel metallitööd tunnelite, teede ja sildade ehituseks ning laevaehitus on pigem teisejärguline ning laevaehitustellimused saadakse enamasti muu tegevuse arvelt doteerituna konkurentsitult madalale lastud hindadega ning muu hulgas kvaliteedi ja tähtaegadest mittekinnipidamise arvelt. Sedef Shipyard puhul on teada, et sellel ei ole jääklassiga laevade ehitamise kogemust ning tehas ei ole varasemalt ehitanud ka hankelepingu täitmiseks nõutud parvlaevadele sarnaseid parvlaevu, kirjutas Väinamere Liinid vaidlustuses.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles