Uued parvlaevad ehitatakse Türgi ja Poola tehastes

Kadri Hansalu
, majandustoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sellised näevad välja uued Väinamere parvlaevad.
Sellised näevad välja uued Väinamere parvlaevad. Foto: LMG Marin

Tallinna Sadam sõlmis laevatehastega Remontowa Shipbuilding ja Sefine Shipyard lepingud nelja uue parvlaeva ehitamiseks mandri ja Eesti suursaarte vahelistele liinidele, kummaski laevatehases ehitatakse kaks parvlaeva.

Neli uut parvlaeva ehitatakse Poolas Gdánskis ja Türgis Altinovas/Yalovas asuvates tehastes. Parvlaevad on 114 m pikkused ning mahutavad 150 sõiduautot või kümme autorongi. Päästevahenditega varustatud sõitjakohti on reisiparvlaevadel 600. Uute parvlaevade projekteerija on Norra ettevõte LMG Marin.

«Sõlmitud lepingud annavad kõigile Eesti inimestele kindluse, et alates 2016. aasta sügisest on suursaarte ja mandri vahelistel liinidel tagatud kvaliteetne ühendus uute ja tänapäevastele nõudmistele vastavate parvlaevadega,» lausus AS-i Tallinna Sadam nõukogu esimees Remo Holsmer.

Kõik neli diiselmootoritel töötavat parvlaeva projekteeritud selliselt, et tulevikus on vajaliku taristu olemasolul võimalik laevade peamasinad asendada veeldatud maagaasi ehk LNG-d kasutavate mootoritega.

Enne lepingute sõlmimist tutvustasid Tallinna Sadama ja projekteerimisfirma LMG Marin esindajad Holsmeri sõnul parvlaevade projekti ja tehnilisi parameetreid Kuivastu, Rohuküla, Virtsu ja Heltermaa sadamate haldajale AS-ile Saarte Liinid. Ettevõtte kinnitusel on ehitatavad laevad sobilikud olemasoleval taristul opereerimiseks ning nende teenindamine sadamates lisainvesteeringuid ei vaja.

«Meil on hea meel teatada Tallinna Sadamaga sõlmitud lepingust kahe parvlaeva ehitamiseks, mis valmivad 2016. aastal,» ütles Remontowa Shipbuildingu juhatuse liige Jan Paszkowski. «Viimastel aastatel on just Euroopa põhjapoolsete riikide vetes suurenenud nõudlus sarnaste aluste järele ning see annab meile võimaluse rakendada oma sellealaseid kogemusi ja oskusteavet ka Eesti vetesse projekteeritud parvlaevade ehitamisel.»

Sefine laevatehase strateegiliste projektide juht Akin Tuzcuoglu väljendas heameelt Tallinna Sadamaga sõlmitud lepingu üle kahe parvlaeva ehituseks. «Omame viimastest aastatest head koostöökogemust projekteerimisfirmaga LMG Marin Norra vetesse nelja võrreldava parvlaeva ehitamisel ning rakendame seda kogemust 2016. aastal valmiva kahe parvlaeva ehitamiseks Tallinna Sadamale,» lausus Tuzcuoglu.

Remontowa Shipbuilding S.A. on Poolas Gdánskis asuv laevatehas, mis on asutatud 1945. aastal. Ettevõte kuulub enam kui 20 laevandusettevõtet koondavasse Remontowa Gruppi.

Sefine Maritime Shipyard Co on Istanbuli lähistel Altinovas/Yalovas 2005. aastal asutatud laevatehas, mis kuulub Türgi juhtivasse tööstus-, ehitus-, laevandus- ja turismisektori ettevõtteid koondavasse Kolin Gruppi.

Remontowa ja Sefine laevatehased on keskendunud parvlaevade, kaubalaevade, offshore-aluste ning erinevate piirivalve- ja mereväefunktsioonidega aluste ehitamisele.

Parvlaevade projekteerija Lund, Mohr & Giæver-Enger Marin AS on peakorteriga Norras Bergenis tegutsev laevade projekteerimisfirma, mis on asutatud 1943. aastal. Ettevõtte pakub projekteerimislahendusi parvlaevade, kaubalaevastiku ja tankerite, rasketes ilmastikutingimustes töötavate offshore-aluste ning erinevate mereväe funktsioonidega aluste tarbeks.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles