Jaekaupmees jälgib iga su sammu

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kauplus
Kauplus Foto: Elmo Riig

2014. aastal ei tohiks kellelegi üllatusena tulla, et kaupmehed püüavad võimalikult täpselt teada saada, kes mida ja kuidas ostab. 

Kui ostad videomängu elektroonikapoest ja maksta selle eest pangakaardiga, jätab see tegu maha digitaalse leivapururea nagu näiteks asukoht, vanus ja muud demograafilised näitajad. Kui ostad sama kaardiga samast poest korduvalt, hakkab informatsioon kuhjuma ja pole tekib sinust üha täpsem profiil. Kui tegemist on nutika poega, vaatab ta ka üle, sinu ostud e-poes, kirjutab Mashable.com

Kui poel on olemas veel kliendikaart, siis annan neile veel rohkem informatsiooni enda ja oma eelistuste kohta.

Poed püüavad oma klientide kohta võimalikult palju teada saada. Kui nad saavad sinu eelistustest teada aga alles kassas, on nad lootusetult hiljaks jäänud. Palju kasulikum on neid teada siis, kui sa alles poes oled. Kassasabas võib sulle müüa veel ühe kommi- või nätsupaki, uut telerit aga seal naljalt ära ei müü.

Tihtipeale ei saa pood inimese kliendikaarti enne kauba eest tasumist ja siis on juba liiga hilja. Poele oleks palju kasulikum, kui saaks sinu eelistusi mõjutada siis, kui alles mööda vahekäike luurad.

Lisaks kasutaja enda määratud eelistustele on suurematel jaekettidel nutikamaid viise, kuidas selgitada, millised tooted tõmbavad sinu tähelepanu ja millised jätavad su külmaks. Näiteks võib nutitelefoni, kuhu on laetud poe rakendus, kasutada kliendi liikumise jälgimiseks.

Andmetöötluskaamerad suudavad ka üksikuid kliente eristada ja nende liikumist üles märkida. California ettevõtte RetailNext pakub videotarkvara mis suudab üksikuid kliente eristada ning neid korduvvisiitidel ära tunda.

Kuigi 77 protsenti USA ostlejatest, kinnitasid, et nende jaoks on jälgimine poes vastuvõetamatu, oli 61 protsenti Opinion Labi küsitluses osalenuist seda meelt, et kui neid jälgitakse, ootavad nad selle hüvitamiseks sooduspakkumisi.

Järgmine suur küsimus seisneb selles, kuidas kaupmehed inimeste jälgimise neile meelepäraseks muudavad. Tarbijad on aastate jooksul näidanud, et nad on nõus jagama enda kohta käivat informatsiooni, kui selle tulemusena pakutakse neile meelepäraseid lahendusi. Tegemist peab olema õige pakkumisega, õigel ajal ja õige hinnaga.

Näiteks pereema, kes püüab võimalikult soodsalt toidu lauale tuua on huvitatud sellest, et supermarket leiaks üles tema profiili ja teeks talle personaalseid sooduspakkumisi kaupadele, mille vastu ta on varem huvi tundnud. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles