Opel saab eluaegse garantii

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Opel Astra Twintop.
Opel Astra Twintop. Foto: Erakogu

General Motors tõstis klientide autosalongidesse meelitamise täiesti uuele tasemele ja pakub kõikidele uutele Opelitele ja Vauxhallidele Euroopas eluaegset garantiid.

USA firma ütles, et garantii antakse igale alates käesolevast augustist registrisse kantud uue masina esmaomanikule ning kehtib auto eluea lõpuni, kuni täitub 100 000 miili ehk 160 000 läbisõidukilomeetrit.

Automüük Euroopas on pärast valitsuste romuprogrammide lõppu – mis mullu näiteks Opel Astra müüki tublisti tõstsid – lööke vahele jätma hakanud.

Lääne-Euroopas langes automüük juulikuus 18,5 protsendi võrra, ütles konsultatsioonifirma JD Power.

GMi suurimal Euroopa turul Saksamaal sai Opeli kuvand kõvasti räsida, kui kõigepealt visati prügikasti plaan firma välisinvestoritele maha müüa, seejärel aga loobuti Berliini veto tõttu ka 1,8 miljardi euro suuruse riigiabi taotlemisest.

GM ütles eile, et pakutav garantii väljendab nende usku masinate heasse kvaliteeti. «Jutt käib eluaegsest garantiist,» ütles GMi Euroopa üksuse president Nick Reilly.

Garantii katab autode mootori, jõuülekande, roolisüsteemi, pidurid ja elektroonika kogu eluajaks, ei korva aga õnnetusjuhtumeid. «Mõõduka tasu» eest võivad garantii endale kaasa saada ka auto järgmised omanikud.

GM ütles, et keskmine Briti autojuht sõidab aastaga läbi 8200 miili, mis tähendaks, et garantii kestab kokku vähemalt 12 aastat. 95 protsenti uue auto soetanutest ei sõida sellega iial üle 100 000 miili, selgitas GM.

Autotööstus elab üle juba kolmandat «ikaldusaastat» järjest ning tootjad muutuvad garantiidega üha heldemaks.

Lõuna-Korea Kia oli esimene, kes Euroopas oma Slovakkias valmistatud luukpärale nimega cee’d alates 2007. aasta aprillist 7-aastast garantiid pakkuma hakkas. Alates jaanuarist laiendas Kia seda kõigile oma mudelitele.

Toyota pikendas hiljuti oma garantiid Suurbritannias kolmelt aastalt viie peale.

«Toote eristamine on autofirmadele turuosa võitmise seisukohast ülioluline,» ütles JD Poweri analüütik Jonathon Poskitt. «Ja hetkel on see tähtsam kui kunagi varem.»

Copyright The Financial Times Limited 2010.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles