Tallinna Kaubamaja käive kasvas kolmandas kvartalis 6,8 protsenti

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna Kaubamaja kontserni juht Raul Puusepp peab poepidamise juures kõige tähtsamaks tarka planeerimist: kuidas, millal, millist ja kui palju kaupa tellida. Lipsuriiulis ei tohi kunagi lips läbi olla, sest see tähendab saamata jäänud raha.
Tallinna Kaubamaja kontserni juht Raul Puusepp peab poepidamise juures kõige tähtsamaks tarka planeerimist: kuidas, millal, millist ja kui palju kaupa tellida. Lipsuriiulis ei tohi kunagi lips läbi olla, sest see tähendab saamata jäänud raha. Foto: Jaanus Lensment

Tallinna Kaubamaja kontserni 2014. aasta kolmanda kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu kasvas mullusega võrreldes 6,8 protsenti 133,2 miljoni euroni.

Esimese üheksa kuu müügitulu oli 389,5 miljonit eurot, kasvades võrreldes 2013. aasta 9 kuu tulemusega 8 protsenti, teatas ettevõte börsile. Esimese üheksa kuu kokkuvõttes näitas müügikasvu enamus kontserni segmente, vahendas BNS.

Kontserni 2014. aasta kolmanda kvartali konsolideeritud auditeerimata puhaskasum oli 5,6 miljonit eurot, mis on seoses aktsiakapitali väljamakselt makstud tulumaksuga 9,8 protsenti väiksem, kui eelmise aasta võrreldava perioodi kasum. Kontserni 2014. aasta üheksa kuu puhaskasum oli 10,3 miljonit eurot, mis on 21,3 protsenti kõrgem eelmise aasta sama perioodi kasumist. Maksueelne kasum oli esimesel üheksal kuul 12,7 miljonit eurot, kasvades aasta varasemaga võrreldes 3,1 protsenti.

Supermarketite ärisegmendi 2014. aasta üheksa kuu konsolideeritud müügitulu oli 268,9 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga 7,1 protsenti. Kolmanda kvartali konsolideeritud müügitulu oli 92,9 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga võrrelduna 6,8 protsenti.

Selveritest tehti üheksa kuu jooksul 26,7 miljonit ostu, mis ületas aasta varasemal perioodil tehtud ostude arvu 5,9 protsendi võrra. 2014. aasta üheksa kuu supermarketite segmendi konsolideeritud maksueelne kasum oli 3,7 miljonit eurot, puhaskasum 3,3 miljonit eurot. Konsolideeritud kolmanda kvartali maksueelne kasum ning puhaskasum oli 3,1 miljonit eurot. 2014. aasta üheksa kuu käibe kasvu on toetanud 2012. ja 2013. aasta uute kaupluste avamine ja käivitumine, mille võrra on madalam võrdusbaas varasema aastaga, märkis ettevõte.

Selverite käibe kasvu veab toidukaupade segment, kus märkimisväärselt on kasvanud värskete toidukauba gruppide ja suurendatud sortimendiga gurmeetoodete müük. Teisalt on kogu 2014. aasta jooksul kasumile mõju avaldanud muudatused tööjõuturul, mille tulemusena on tõusnud keskmine töötasu ja seetõttu on kasvanud tööjõukulud. Üheksa kuu tulemused sisaldavad ka ühekordsete projektidega seotud mittekapitaliseeritavaid kulutusi.

Kaubamajade ärisegmendi 2014. aasta üheksa kuu müügitulu oli 64,2 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 2,5 protsenti. Sellest kolmandas kvartalis oli müügitulu 20,9 miljonit eurot, mis oli 2013. aasta kolmanda kvartali tuludest madalam 1,5 protsenti.

Kaubamajade 2014. aasta üheksa kuu maksueelne kasum oli 1,9 miljonit eurot, olles aasta tagusest tulemusest parem 19,5 protsenti. Kolmandas kvartalis oli maksueelne kasum 0,7 miljonit eurot, mis oli 2013. aasta kasumist madalam 22,5 protsenti. Kaubamaja müügitulemust mõjutas kolmandas kvartalis raskendatud ligipääs mõlemale müügimajale - trammiteede remont Tallinnas ning ulatuslikud Tartu kesklinna teede sulgemised rekonstrueerimistöödeks.

I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti 2014. aasta kolmanda kvartali müügitulu oli 1 miljon eurot, vähenedes 2013. aasta sama perioodiga võrreldes 1,6 protsenti. Kolmandas kvartalis oli kahjum 0,1 miljonit eurot, mis oli 2013. aasta võrreldava perioodi kahjumist veidi väiksem. 2014. aasta üheksa kuu müügitulu oli 3,1 miljonit eurot, kasvades 2013. aasta sama perioodiga võrreldes 0,6 protsenti. 2014. aasta üheksa kuu kahjum oli 0,3 miljonit eurot, mis oli 2013. aasta võrreldava perioodi kahjumist väiksem 0,1 miljoni euro võrra.

Autokaubandussegmendi 2014. aasta üheksa kuu müügitulu oli 43,8 miljonit eurot. Müügitulu ületas 29 protsendiga eelmise aasta sama perioodi tulusid, sealhulgas kasvas KIA-de müügitulu 17,8 protsenti. Kolmanda kvartali 15,2 miljoni euro suurune müügitulu ületas aasta varasema müügitulu 28,1 protsendiga, sealhulgas kasvas KIA-de müügitulu 33,5 protsenti. Esimesel üheksal kuul müüdi kokku 2356 sõidukit, sellest kolmandas kvartalis 825 sõidukit.

Segmendi 2014. aasta üheksa kuu puhaskasum oli 1,1 miljonit eurot ja kolmanda kvartali puhaskasum oli 0,9 miljonit eurot. Segmendi 2014. esimese üheksa kuu maksueelne kasum ulatus 1,6 miljoni euroni, ületades 2013. aasta esimese üheksa kuu kasumit 5,5 protsendiga. 2014. aasta kolmanda kvartali puhaskasum oli 0,9 miljonit eurot, mis on aasta varasema sama perioodi kasumist 67,9 protsenti suurem.

Jalatsikaubanduse segmendi 2014. aasta üheksa kuu müügitulu oli 10,2 miljonit eurot, jäädes alla eelmise aasta sama perioodi müügitulule 0,4 miljoni euroga. Kolmandas kvartalis oli müügitulu 3,3 miljonit eurot, kahanedes võrreldes 2013. aasta sama perioodiga 13,2 protsenti. Üheksa kuu kahjumiks kujunes 1,3 miljonit eurot. 2013. aasta samal perioodil oli kahjum 0,2 miljonit eurot. Kolmanda kvartali kahjumiks kujunes 0,4 miljonit eurot. Aasta varem oli tulemas kolmandas kvartalis 0 eurot.

Kinnisvarade ärisegmendi 2014. aasta üheksa kuu kontserniväline müügitulu oli 2,5 miljonit eurot, mis on 0,1 miljonit eurot ehk 5,7 protsenti enam, kui eelmise aasta samal perioodil. Kinnisvara segmendi 2014. aasta üheksa kuu maksueelseks kasumiks kujunes 6,7 miljonit eurot, mis on 3,5 protsenti enam, kui eelmise majandusaasta samal perioodil.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles