Kase: reklaamist jääb mulje, et rapsiõli on ebanormaalsetele

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rapsiõli reklaam, mille reklaaminägudeks on Ku Klux Klani iseloomustavat kostüümi kandvad modellid.
Rapsiõli reklaam, mille reklaaminägudeks on Ku Klux Klani iseloomustavat kostüümi kandvad modellid. Foto: Elin Saarekivi

Dramaturg Mart Kase sõnul jääb reklaamist mulje, nagu rapsiõli oleks debiilikutele.

Dramaturg Mart Kase kirjutas oma blogis, et rapsiõli reklaami puhul ei ole asi Ku Klux Klan sümboolikas, vaid selles, mis on reklaami mõte ja kuidas peaks vaataja reklaami mõistma.
«Maailmas on väga palju reklaame, kus kasutatakse Hitlerit, natsisümboolikat, tulistatakse inimesi surnuks jms. Reklaamis loeb kokkuvõttes ainult üks asi. Mis on insight, mida võimendatakse. Kuidas insighti võimendatakse ning kas see, mida öelda tahetakse, tuleb ka kõigile inimestele arusaadavalt välja,» kirjutas Kase.

Reklaam iseenesest näeb välja selline. Kamp mehi on kuskil keldris ja pobiseb väljamõeldud keeles midagi imelikes kostüümides, õlipudelid toki otsas. Tuleb naine, kes ütleb midagi väljamõeldud keeles ning võtab ühe pudeli ära ning ütleb, et varsti saab süüa. Üks meestest võtab mütsi peast ära.

Kase sõnul jääb aga reklaami mõttest ja sisust mulje, et «Rapsiõli kasutavad debiilikud» või «Rapsiõli on debiilikutele»
«Subtiitritega üritatakse lugu ja insighti seletada, et mehed pomisevad midagi kasulikest ainetest, mis on rapsiõlis, aga mitte midagi ei jõua kohale nii, et see lõpu-sloganiga «Rapsiõli saladus peitub tervislikkuses ja heas maitses» arusaadavat tervikut moodustaks.»

Ühesõnaga võib Kase sõnul, Ku Klux Klani küll panna reklaami, aga reklaamis olev lugu peaks töötama ka ilma selleta. «Praegu ei saa midagi aru. Ja tekkinud poleemika ning ärapanemine on loomulikult lõbus, aga see ei tee Eesti reklaame paremaks.»

Siinkohal tuleks Kase sõnul mõelda, kuidas tootele lisada looga väärtust, mitte teha piinlikku poleemikat ja rääkida kahtlasi naljalugusid.

«Nalja peaks loomulikult ka tegema, aga nalja all peaks jooksma tõene lugu.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles