Nii Twitter kui Facebook püüavad meelitada kasutajaid ostlema ilma võrgustikust lahkumata.
Sotsiaalmeedia ajab sõrmed rahakotti
Eelmisel kuul andsid Twitter ja Apple teada võimalusest nende kaudu ostude eest tasuda. Twitter tuli välja «buy» nupuga, mis ilmub mõnede säutsude kõrvale ja lubab kasutajatel ostude eest tasuda ainult paari klõpsuga, vahendab LinkedIn.
Apple Pay mobiilne rahakott lubab kasutajatel oma telefoni abil maksta 200 000 poes USAs ja tasuda kauba eest veebis.
Samal ajal katsetab Facebook oma ostunuppu, mis peaks ilmuma reklaamide kõrvale ja võimaldama kasutajatel oste sooritada ilma võrgustikust lahkumata. Hiljuti lekkisid ka häkitud andmed, mis kinnitavad, et sotsiaalvõrgustik plaanib teha võimalikuks maksed kasutajate vahel.
Samal ajal on Google aastaid püüdnud oma rahakotiäpi Google Wallet populaarsust turgutada. Nõnda on märksa lihtsam tagada, et sinu ja sinu raha teed võimalikult libedalt eri suunda läheksid.
Krediitkaartide areng tagas, et inimestel ei pidanud ostude tegemiseks tegelikult raha olema. Amazon võimaldab neil, kes korra on oma krediitkaardi andmed sisestanud, tellida endale kõike, mida hing ihkab, paari hiireklõpsuga. Selleks peab aga minema Amazoni kodulehele ja siin võib klient kõhklema hakata.
Sotsiaalvõrgustikus osteldes, sõpradega rääkides ja uusimaid trende jälgides ei pea aga minema eraldi veebilehele, et asju osta, kaup tuleb ise sinuni.
Kui andmed on korra juba sisestatud, on kõik ostud ainult mõne klõpsu kaugusel ja tagasi kassipiltide juurde. Sotsiaalmeedia kaudu on võimalik teha ka lühiajalisi pakkumisi, mis nõuavad kasutajatelt kiiret ja impulsiivset ostlemist. Nii ei jää ka aega kõiki pakkumisi võrrelda.
Kaupmeeste seisukohast vaadates on nõnda aga ometi kord võimalik mõõta, kui palju nende kampaaniad sotsiaalmeedias tulu toovad.