Palo: Vene sanktsioonid pole autovedudele veel mõju avaldanud

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Majandus- ja taristuminister Urve Palo
Majandus- ja taristuminister Urve Palo Foto: Tairo Lutter

Majandus- ja taristuministri Urve Palo sõnul pole Venemaaga seotud sanktsioonid veel rahvusvahelistele autovedudele mõju avaldanud.

«Venemaa sanktsioonid [ei ole] üldises plaanis veondusturule veel mõju avaldanud. Vahetunud on üksnes veetavate kaupade liigid. Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni info kohaselt on vähenenud toidukaupade veod külmikautodega, samas on konteinerite veomahud suurenenud,» ütles Palo kolmapäeval autovedajate aastakonverentsil, vahendas BNS.

«Sanktsioonide jätkumisel võib lähiajal aga oodata Venemaa suunaliste veomahtude vähenemist ning vajadust orienteeruda uutele turgudele,» lisas minister.

«Lähiajal oleme sõlmimas kahepoolsed kokkulepped Gruusia ning Aserbaidžaaniga, et luua õiguslikud alused vedude tegemiseks ning võimaldada vedajatele juurdepääsu nende riikide turgudele. Samuti töötab ministeerium selle nimel, et sõlmida kahepoolsed kokkulepped ka Kesk-Aasia riikidega, näiteks Usbekistan, Türkmenistan, Tadžikistan. Riikide valikul teeme koostööd vedajate esindusorganisatsioonidega, kellelt tuleb informatsioon vedajate vajaduste kohta,» rääkis Palo.

«Euroopa Liidus teeme koostööd Eestiga sarnaseid positsioone omavate liikmesriikidega, et kujundada ühisavaldustega Euroopa Liidu poliitikat. Sel aastal sõlmisime üheksa liikmesriigiga ühisavalduse, et jätkata Euroopa Liidu siseturu avamist. Samuti toimuvad koostöös vedajate esindajatega iga-aastased riikidevahelised ühiskomisjonid,» sõnas Palo.

«Rahvusvahelise autotranspordi käekäik sõltub suuresti sihtturgude majanduse käekäigust – majandusolukorra halvenemine peegeldub otseselt ka transpordinõudluse vähenemises. Samal kaubaturul tegutsenud vedajate, näiteks Poola ja Baltimaade veovõimsuste ülejääk tähendab Euroopa Liidu veoturul konkurentsi tihenemist ja survet veohindadele. Küsimus on, kas majandusliit on selleks valmis,» lisas minister.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles