SLK: Tallinna Sadama praamiprojekti läbikukkumise tõenäosus on suur

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tõnis Rihvk
Tõnis Rihvk Foto: Liis Treimann

Saaremaa Laevakompanii (SLK) hinnangul on suur tõenäosus, et Tallinna Sadama tütarfirmade saarte ja mandri vahelistel liinidel opereerimiseks praamide hankimise projekt kukub läbi.

«SLK väidab jätkuvalt kogu olemasoleva ekspertiisi ja senise kogemuse põhjal, et olukorras, kus laevade projekteerimist ei ole veel alustatudki, ei ole võimalik 1. oktoobriks 2016 suursaarte ja mandrivahelisele liinile tuua kõigile nõuetele vastavaid nelja uut parvlaeva. Seetõttu on riik võtmas suurt riski, kus praegu paberile joonistatud kokkuhoiuskeem muutub kokkuvõttes liialt kalliks projektiks, mille läbikukkumise tõenäosus on suur,» ütles SLK juhatuse esimees Tõnis Rihvk BNSile.

«Meie hinnangul ei ole MKMi väide 60 miljoni eurosest kokkuhoiust tõsiseltvõetav olukorras, kus laevade ehitamist pole veel alustatud ning ilmselt puuduvad nii laevade tehnilised parameetrid kui ka ehitusprojektid. SLK andmetel ei ole ka teada ühtegi laevafirmat, kellel oleks Tallinna Sadamaga siduv leping, kus oleks välja toodud laeva tehnilised näitajad, võimekus ja täpne hind,» lisas ta.

«Sellises olukorras tekib küsimus, kuidas on reaalselt võimalik välja arvestada laevade lõplikku maksumust ning kapitalikulu. Lisaks, kui Tallinna Sadam ei ole hinnapakkumuses arvestanud kapitali kulukuse määra, millega peavad kalkuleerima eraettevõtted, siis on tegemist lubamatu riigiabiga ning sel viisil presenteeritud kokkuhoid lõpphinnas ei mahu kuidagi ausa konkurentsi mõiste alla,» rääkis Rihvk.

Rihvki sõnul on SLKle laekunud pakkumusi nii laevade prahtimiseks Euroopasse kui ka ostupakkumisi. «Ent kuna viimase 20 aastaga on ettevõte väga palju panustanud Eesti mandri ja suursaarte vahelise parvlaevaliikluse arengusse, siis loomulikult oleks meil kahju senine töö sinnapaika jätta ja lahkuda. Eriti olukorras, kus praamiliikluse kvaliteediga on väga rahul nii saarte elanikud kui riik.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles