Tallinna Sadam on valmis parvlaevaühendust tagama

Aivar Õepa
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kuivastu sadam Muhu saarel.
Kuivastu sadam Muhu saarel. Foto: Raigo Pajula

Tallinna Sadam on valmis pakkuma mandri ja saarte vahel mugavat ja tänapäevastele standarditele vastavat teenust alates 2016. aasta sügisest, teatas ettevõte.

«Tallinna Sadam on valmis opereerima saarte ja mandri vahelist parvlaevaliiklust 1. oktoobrist 2016 nelja uue parvlaevaga,» lausus Tallinna Sadama nõukogu esimees Remo Holsmer. «Meie eesmärk on viia parvlaevaühenduse kvaliteet uuele tasemele.»

Holsmeri sõnul kinnitab ministeeriumi otsus Tallinna Sadama põhjalikku eeltööd parvlaevakonkursil. «Lähenesime parvlaevaliikluse korraldamisele ärilise projektina ning otsisime lahendust, kus oleks täidetud nii Tallinna Sadama majanduslikud eesmärgid kui ka riigi poolne ootus pakkuda konkurentsi senisele operaatorile,» märkis ta.

Tallinna Sadama juhatuse esimehe Ain Kaljuranna sõnul vastab majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumiga sõlmitav leping ettevõtte majanduslikele eesmärkidele ning tagatud on Tallinna Sadamale tavapärane investeeringu tootlus.

«Tallinna Sadama jaoks on tegu lisanduva, uue ärisuunaga,» lausus Ain Kaljurand. «Kogu ettevõte panustab parvlaevaliikluse edukasse korraldamisse ja selleks vajalike ettevalmistuste tegemisesse.»

Parvlaevaliikluse opereerimiseks vajaliku nelja laeva ehitus- ja ostulepingud sõlmitakse käesoleva ja järgneva nädala jooksul. Lepingud on kavas sõlmida kahe laevatehasega, mõlemas neist ehitatakse kaks parvlaeva.

Vastavalt parvlaevaliinide avaliku liiniveo opereerimise riigihankele mahutab iga laev vähemalt 150 sõiduautot või kümme autorongi. Päästevahenditega varustatud sõitjakohti on reisiparvlaeval vähemalt 600 sõitjale.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles