Petri Nikkilä juhtimispõhimõtted:juht peab olema töötajatele lähedal

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Petri Nikkilä
Petri Nikkilä Foto: Erakogu

Nordea Eesti juht Petri Nikkilä on veendunud, et järgmised põhimõtted on võtmeteguriks iga ettevõtte eduloo ülesehitamisel:

Selge ja inspireeriv tähendus – Iga ettevõtte juhi esmaseks kommunikatsiooniülesandeks on selgitada oma meeskonnale, miks ettevõte eksisteerib, mis on meie äri loogika, kuidas me loome teistele väärtust ning mis on meie klientide ootused. Oluline on saavutada meeskonnas selge ühine arusaam sellest, kuidas me mõistame, loome ja tutvustame ettevõtte inspireerivat eksisteerimise mõtet. See on aina tähtsam tegur just nooremale põlvkonnale, kes tahavad luua väärtust ühiskonnas, mitte üksnes teenida endale palka.

Tegeliku seisu kirjeldamine – Kui ettevõtte visioon ja eesmärgid on paigas, tuleb teha enda jaoks selgeks asjade tegelik seis. Otsustada, kus me täna oleme ja mida igaüks personaalselt ning koos meeskonnaga saab seatud sihtide täitmiseks teha. Juht peab suutma tagada, et igaüks mõistab ja teab, kuidas tema saab panustada ning indiviidina end kasuliku ja väärtustatuna tunda.

Anda inimestele võimalus eneseteostuseks – kriitilise tähtsusega on luua inimeste eneseteostust ergutav keskkond. Juhi roll pole töötajatele öelda, kuidas tegelikust olukorrast soovituni jõuda, vaid lasta neil leida oma lähenemine ning pakkuda tuge sel teekonnal. Väljakutserohkete ülesannete püstitamine on tihtilugu parim viis aidata kompetentsel töötajal oma täit potentsiaali saavutada. Kasvamist ja arengut toetava õhkkonna loomiseks peab juht olema oma töötajate lähedal. Täpselt nagu dirigent, kes peab tähelepanelikult kuulama nii orkestri iga interpreeti kui ka seda, kuidas kõik kokku kõlab.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles