Obama visiit tõi pealinna hotellid puupüsti täis

Kadri Hansalu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Swissoteli müügi- ja turundusdirektor Marko Dobrus hotelli presidendisviidis
Swissoteli müügi- ja turundusdirektor Marko Dobrus hotelli presidendisviidis Foto: Martin Ilustrumm

USA presidendi Barack Obama riigivisiit tõi kasu pealinna majutusasutustele, kuid kahju n-ö kinnise tsooni poodidele ja kohvikutele.

Kuigi visiidi peavõit ehk presidendi enda majutamine kuulus äriklassi hotellile Swissôtel Tallinn, sai oma jao külastajate tulvast suurem osa kesklinna hotellidest.

«Kui ikkagi linna tuleb 200–300 ajakirjanikku ja 500 delegatsiooniliiget, siis internetibroneerijate valikud olid väiksemad ning need hotellid, kellel oli tube saadaval, said oma osa,» ütles Swissôteli müügi- ja turundusdirektor Marko Dobrus.

Tema sõnul oli nende majas USA delegatsiooni liikmete päralt olenevalt päevast 50–100 tuba. Kokku on hotellis 238 tuba.

Kuna visiidist teatati ette vaid paar nädalat, läks hotelliturul kibekiireks. Swissôtel pani kohe kinni kõik broneerimiskanalid, kuid tegi kokkuleppe, et nad annavad delegatsioonile nii palju tube, kui neil vabad on, ja ülejäänutele leitakse toad mujal.

«See oli põnev aeg,» ütles Nordic Hotels Forumi müügi- ja turundusdirektor Kersti Vaino, kelle sõnul oli neil päevil linnas ka palju konverentsituriste. «Mõningaid asju tuli ümber mängida, aga lõpuks said kõik kliendid ja partnerid sellest aru, et tegemist on erakordse sündmusega ja valikut ei ole.»

Hotellile auasi

Tallinki hotellide müügi- ja turundusdirektori Svea Altjõe sõnul aga tuli visiit heal ajal, kuna suve lõpus ja sügise alguses on nädala algused veel tavapärasest väiksema täitumusega. «Tänu sellele oli kohti ka enamikus Tallinna hotellides veel saadaval. Selles mõttes sobis see meile väga hästi,» lausus ta.

Kuigi tavainimesi ei lubatud Swissôteli ümber isegi liiklema, olid hotellis siiski ka tavakülastajad, kes olid jõudnud broneeringud teha enne visiidist teatamist. Visiidi tõttu pidid nad küll läbima turvakontrolli ning liikumine võttis rohkem aega, kuid Dobruse sõnul negatiivset tagasisidet külastajatelt ei olnud eilseks veel tulnud.

«Inimestega rääkides tuli välja, et see oli nende jaoks ka ainulaadne võimalus tulla Eestisse samal ajal kui USA president. Nii et need kliendid, kellega mina suhtlesin, olid pigem meeldivalt ärevil,» kirjeldas müügi- ja turundusdirektor.

Dobrus rõhutas, et hotelli jaoks ei olnud Obama visiit rahaliselt kindlasti üüratu võit, kuna tegemist on konverentside kõrghooajaga ning hotell olnuks täis ka ilma visiidita. Kuigi täpsest arve suurusest on mehe sõnul veel vara rääkida, kinnitas ta, et see ei saa olema suurim arve, mille nad kunagi välja on kirjutanud.

«Kui teeme konverentse, mis kestavad nädal aega – kaasatud on terve maja ja kogu konverentsikeskus ning tellitud on majutus, lõunad, õhtusöögid, kohvipausid –, siis on olnud kindlasti ka suuremaid arveid. Nii et ma ei ütleks, et see oli midagi märkimisväärset,» selgitas Dobrus.

Kõik oskused mängus

Tähtsaid külalisi ja visiite on Swissôtel võõrustanud ennegi, kuid USA presidendi oma oli Dobruse sõnul kindlasti tähtsaim. «Hotellile on see ikkagi auasi, samamoodi nagu riigile. See kaalub paljud asjad üles,» lausus ta.

Sellele vaatamata hotellis midagi tavapärasest erinevalt Dobruse kinnitusel ei tehtud. «Mingit Potjomkini küla me looma ei hakanud. Hotell funktsioneeris nagu igapäevaselt, lihtsalt kõrgendatud tähelepanu all. Esindushotelli ei saa nii pidada, et täna teen korda, aga homme lasen vanas vaimus edasi,» ütles ta.

Teenindav personal pani aga Dobruse sõnul kindlasti mängu kõik oma oskused.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles