Turundaja: inimesed võiksid tublisti rohkem raha poodi jätta

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toidukaubad turul
Toidukaubad turul Foto: Peeter Langovits

Eesti toojatel ja kaupmeestel oleks võimalik teenida julgelt 50-1000 protsenti rohkem, kuid nad järgiksid täpsemini shopper marketingi reegleid, vahendab Marketingi Instituudi ajaveeb Kristjan Kaleviste mõtteid. 

Juba aastaid igapäevaselt tootjaid ja kauplusi shopper marketingi alal nõustava OÜ Momentum juhi Kristjan Kaleviste sõnul on müügi kasv kinni väga paljudes detailides ja nende paremini tegemises, mistõttu pole võimalik välja tuua ühte ja koheselt suurt müügikasvu pakkuvat tegevust. Siiski on ta Eesti ja muu maailma trende ja uuringuid silmas pidades välja toomas viit valdkonda, millega just Eesti tootjail ja kauplustel tasuks senisest rohkem tegeleda:

Pakendid on alakasutatud. Pakend on esimene koht, kust tarbija toote kohta uurib ja saab näiteks teada, et nüüd on pakendis 30 protsenti mingit koostisainet või kasutegurit rohkem. Kuigi sageli eeldab pakendite täitmine vajaliku infoga pikemat etteplaneerimist tootmises, on sellest saadav kasu suur.

Pakkumiste eristumine. Kaleviste sõnul näeb ta Eesti poodides liiga palju hinna ära kinkimist tarbijale, kes ostab ühe toote, selle asemel, et teha sooduspakkumisi siis, kui inimene ostab kaks või enam sama toodet. Lisaks viib hinna äraandmine ka selle devalveerumiseni.

Uute toodete turule toomisel võiks kalli 0,2-0,3-eurose kontaktihinnaga kommunikatsiooni asemel julgemalt kasutada odavamaid proovipakendeid, mis jõuaks tuhendete inimesteni, annaks vajalikku tagasisidet ja aitaks ka katta toote omahinna.

Toojad võiks teha sagedamini oma enda tooteportvellide ristmüüki: kui ostad mult piima, siis osta ka jogurt, saad soodsamalt.

Oluliselt enam võiks poodides olla ka tootekategooriate vahelisi ristpakkumisi, mis võivad asetseda ühes kohas aga võivad asetseda ka eraldi. Veini ja juustu ühispakkmised, kohvi ja küpsiste ühispakkumised, jne.

Kristjan Kaleviste sõnul on nn shopper marketingi õigesti tehes võimalik saada väga võimsaid müügikasve, mis ulatuvad erinevates tootekategooriates kümnete kuni tuhandete protsentideni.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles