MKM soovib parvlaevanduses otselepingute sõlmimise võimalust

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Küllike Rooväli

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) on välja töötanud eelnõu, mis võimaldaks näiteks riigihangetega venitamisel sõlmida saarte ja mandri vahelise parvlaevaühenduse säilimiseks ettevõtetega korraga kuni kaheks aastaks otselepinguid.

Eelnõu võimaldab riigil, täpsemalt majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumil järgnevatel perioodidel sõlmida Eesti suursaarte ja mandri vahelise ühenduse pidamiseks avaliku teenindamise otselepinguid ehk avaliku teenindamise lepinguid ilma eelnevat võistlevat pakkumismenetlust korraldamata.

«Kuna sõitjateveol laeva- ja parvlaevaliikluses on teenusepakkujaid vähe ja teatud olukorras võib avatud konkursi korras vedaja leidmine osutuda raskeks või lausa võimatuks, kuid alternatiivsete liikumisvõimaluste puudumisel on vaja tagada katkematu ja järjepidev liikumine just parvlaevaliikluse kaudu, siis oleks just otselepingu sõlmimise võimalus väljapääsuks parvlaevaühenduse tagamisel teatud ettenägematutes olukordades,» seisab eelnõu seletuskirjas.

Ministeeriumi hinnangul võib sellise vajaduse tingida näiteks asjaolu, et pädeva asutuse tegevus on riigihangete seaduses sätestatud korras vaidlustatud ja avaliku teenindamise leping lõpeb enne vaidlustuse või kaebuse lahendamist või kui muul viisil avaldub otsene oht teenuse osutamise katkemiseks.

Sel juhul on ühenduse katkemise vältimiseks võimalus, et pädev asutus saaks õiguse majanduslikult soodsamat võimalust valides sõitjateveo ja sõidukite veo puhul laeva- ja parvlaevaliikluses sarnaselt raudteeliiklusega sõlmida riigihanke korraldamise üldpõhimõtetest lähtudes avaliku teenindamise otselepingu, aga mitte kauemaks kui kaheks aastaks. Seega sätestataksegi ühistranspordiseaduses sõnaselgelt võimalus kohaldada määruses sätestatud otselepingute regulatsioon ka veeliikluses, kirjutab MKM.

Otselepingu sõlmimine võimaldab MKM-i hinnangul hankemenetlusega võrreldes läbipaistvamaid ja paindlikumaid läbirääkimisi sõitjateveoteenuse hüvitise üle ja seega täpsemat Altmarki kriteeriumide ja Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruses sätestatud tingimuste järgimist välistamaks võimaluse kvalifitseerida vedajale makstavat hüvitist või osa sellest riigiabiks.

Eelnõu rakendamine ei too kaasa ministeeriumi sõnul täiendavaid riigieelarvelisi kulutusi, küll aga võib otselepingu sõlmimise võimalus tulevikus kaasa tuua riigieelarveliste kulude kokkuhoiu. Siiani on iga uus avalik konkurss või hange kaasa toonud olulise kulude kasvu, kirjutab MKM.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles