Silja Europa lahkus Eestist

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Silja Europa.
Silja Europa. Foto: Liis Treimann

Tallink Grupi suurim laev Silja Europa lahkus pühapäeva hommikul Tallinnast Turusse, kust alustab septembri alguses teekonda Austraaliasse.

Plaanide kohaselt väljub Silja Europa Turust Austraaliasse 6. septembril, kuhu ta peaks jõudma 10. oktoobril, ütles Tallink Grupi pressiesindaja BNSile.

Silja Europa teekonnale Austraaliasse jäävad Läänemeri, Põhjameri, Inglise kanal, Biskaia laht, Vahemeri, Punane meri ja India ookean. Austraaliasse toimetab Silja Europa Tallinki 30-liikmeline meeskond ja pärast kohale jõudmist jääb laevale tööle 11-liikmeline Tallinki meeskond.

Silja Europa sõitis mullu 23. jaanuarist tänavu 6. augustini Tallinna-Helsingi liinil.

AS Tallink Grupp ja Bridgemans Services Ltd. sõlmisid juuli lõpus prahilepingu, mille kohaselt prahitakse reisilaev   Silja   Europa alates augustist Austraaliasse, kus laeva kasutatakse majutuslaevana. Lepingu kestvus on vähemalt 14 kuud, pikendamise võimalusega kuni 48 kuuks.

Silja Europa on Tallinki ja Silja Line'i suurim laev, selle pikkus on 201,8 ja laius 32,5 meetrit ning mahutavus 59 914 brutoregistertonni. Aastatel 1993-2001 oli Silja Europa suurim omataoline laev maailmas. Laeva masinate võimsus on 31,8 megavatti ja maksimaalne kiirus 21,5 sõlme. Maksimaalselt võib Silja Europa pardale võtta 3000 reisijat, 400 sõidu- ja 50 veoautot.

Silja Europa ehitas 1993. aastal Saksa laevatehas Meyer Werft. Laeva tellijaks oli algselt üks Viking Line'i osapooli, Rederi AB Slite. Rootsi krooni devalveerimise tõttu ei saanud tellija aga laeva eest tasuda ja tehas prahtis vastvalminud laeva Viking Line'i konkurendile Silja Line'ile, kes paigutas laeva esialgu Helsingi-Stockholmi liinile. Aastast 1995 asendas Silja Europa Turu-Stockholmi liinil Silja Serenade'i, millel oli raskusi Turu saarestikus navigeerimisega. Möödunud aasta jaanuarist kuni tänavu augustini sõitis Silja Europa Tallinna-Helsingi liinil.

Ööl vastu 28. septembrit 1994 oli Silja Europa esimene laev, mis vastas uppuva Estonia hädakutsungile. Õnnetusejärgseid päästetöid juhtis esialgu Silja Europa kapten Esä Mäkelä.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles