Innovatsioon sünnib inimesi jälgides

Kalev Aasmäe
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Selles toas arutatakse Samsungi tulevaste toodete disaini mobiil­telefonidest kuni pesu­masinateni.
Selles toas arutatakse Samsungi tulevaste toodete disaini mobiil­telefonidest kuni pesu­masinateni. Foto: Samsung

Londonis asuvas Samsungi Euroopa innovatsioonikeskuses ei tohi pildistada ja liikuda saab ainult koos ettevõtte esindajaga, kelle kiip­kaart avab uksi põnevus­filmidest tuntud metalse hääle «Access granted» (ingl «juurdepääs lubatud») saatel.

Samas on üsna ranged turvameetmed ka arusaadavad – just siin arendatakse tooteid, mida Samsung loodab müüa miljonitele inimes­tele üle maailma, ja iga väiksemgi infoleke võiks tähendada ettevõttele suuri kahjusid.

Kontoriruumid on mõne Eesti idufirmaga võrreldes isegi üsna tagasihoidlikud – olemas on küll kohustuslik puhke­tuba, kuid midagi ekstra­vagant­set silma ei jää. Sam­sungi näol pole tegu lõbusa start-up’iga, vaid pikkade traditsioonidega hiigel­ettevõttega, kus töö käib teistmoodi ja teises tempos.

Samsungi Elustiili­uuringute Euroopa üksuse juht Anne Frobeen on õppinud disaini ja arhitek­tuuri, kuid viimased paar aastat on ta aidanud Sam­sungil uurida, millised on perede iga­päeva­harjumused ja ­toimingud maailma eri paigus ning selle põhjal järeldab tema tiim oma­korda, milliseid tooteid ja lahendusi oleks mõistlik arendada.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles