Innovatsioon sünnib inimesi jälgides
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Londonis asuvas Samsungi Euroopa innovatsioonikeskuses ei tohi pildistada ja liikuda saab ainult koos ettevõtte esindajaga, kelle kiipkaart avab uksi põnevusfilmidest tuntud metalse hääle «Access granted» (ingl «juurdepääs lubatud») saatel.
Samas on üsna ranged turvameetmed ka arusaadavad – just siin arendatakse tooteid, mida Samsung loodab müüa miljonitele inimestele üle maailma, ja iga väiksemgi infoleke võiks tähendada ettevõttele suuri kahjusid.
Kontoriruumid on mõne Eesti idufirmaga võrreldes isegi üsna tagasihoidlikud – olemas on küll kohustuslik puhketuba, kuid midagi ekstravagantset silma ei jää. Samsungi näol pole tegu lõbusa start-up’iga, vaid pikkade traditsioonidega hiigelettevõttega, kus töö käib teistmoodi ja teises tempos.
Samsungi Elustiiliuuringute Euroopa üksuse juht Anne Frobeen on õppinud disaini ja arhitektuuri, kuid viimased paar aastat on ta aidanud Samsungil uurida, millised on perede igapäevaharjumused ja toimingud maailma eri paigus ning selle põhjal järeldab tema tiim omakorda, milliseid tooteid ja lahendusi oleks mõistlik arendada.