Eesti õlleturg püsib turistide õlul

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Soome turistid ostavad enne laevaleminekut kastidega alkoholi kaasa.
Soome turistid ostavad enne laevaleminekut kastidega alkoholi kaasa. Foto: Tairo Lutter / Postimees

Eesti õlleturg on olnud stabiilne juba alates buumieelsest ajast, aga seda suudetakse hoida vaid tänu turistidele, kes võtavad kesvamärjukest üha rohkem kaasa ja tarbivad enam ka kohapeal.

Õlleliidu andmetel on kohapeal tarbimine (koos turistide ostudega) püsinud 100 miljoni liitri kandis juba alates 2005. aastast, müük see-eest on kasvanud juba 134 miljoni liitrini.

Müük sadamates ja laevade kauplustes kasvas eelmisel aastal umbes 17 protsenti. Turistid ostsid 2013. aastal kaasa 29,9 miljonit liitrit õlut, veidi kasvas ka turistide õlletarbimine Eestis kohapeal. Kokku moodustasid turistide ostud ja tarbimine õlle 2013. aasta siseturumüügist umbes neljandiku.

A. Le Coqi juht Tarmo Noop arvab, et sel aastal jääb müük eelmise aasta tasemele.

Õlle ja muude karastusjookide, mida nii A. Le Coq kui ka Saku Õlletehas toodavad järjest enam, müük sõltub paljuski ilmast, mis sel aastal pole kõige parem olnud.

«Ma ei mäleta oma eluea jooksul, et kolmel päeval juunis oleks lund sadanud,» ütles Noop, «selleks ei pea hiromant olema, et arvata, et see oma jälge jätab,» lisas ta.

Foto: Pm
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles