Eesti Loots ostab 4 miljoniga kaks uut lootsilaeva

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lootsilaev töös
Lootsilaev töös Foto: Tairo Lutter / SL Õhtuleht

Riigile kuuluv AS Eesti Loots käivitas hanke kahe uue lootsilaeva soetamiseks, laevad peaks ettevõte kätte saama järgmise aasta lõpupoole ja nende ehitamiseks kulub ligikaudu 4 miljonit eurot.

«Uute laevadega on plaanis senist laevaparki kaasajastada ja kaks vanemat alust välja vahetada,» ütles Eesti Lootsi juhatuse liige Aivo Pitk BNS-ile.

Laevade nullist valmisehitamiseks on normaalne aeg tema sõnul umbes poolteist aastat. Kuna laevade soetamise eelteade avaldati märtsis, siis on hankel osaleda soovijad saanud teha selleks vajalikke ettevalmistusi ning uued laevad loodab ettevõte kätte saada tuleva aasta lõpus. Eelpäringuid hankel osalemiseks on tulnud nii Eestist kui väljastpoolt, rääkis Pitk.

«Väiksema, 14-meetrise laeva maksumus võiks tulla suurusjärgus kuskil 1,5 miljonit eurot ja suuremal kuni 2,5 miljonit eurot. Ma arvan, et selle hind tuleb kuskil 2,3 miljonit eurot,» sõnas Pitk.

Laevastiku uuendamise programm on Eesti Lootsil käimas juba 12-13 aastat, Pitki sõnul vaadatakse see programm aeg-ajalt uuesti läbi ja nõukogu kinnitab uute laevade soetamise vastavalt vajadusele. 2013. aastal sai Eesti Loots kätte kaks uut lootsilaeva.

«Meil varem ei olnud valmisolekut talviseks navigatsiooniks, eelmine aasta saime kaks uut talvist kaatrit. Need, mis nüüd tulevad, on sellised suvised ja kiiremad. Ei ole olemas sellist ühtset kontseptsiooni, et oleks superuniversaalne lootsilaev, mis suudaks kõikides oludes kogu aeg Eesti tingimustes sõita. Kui on ilus vaikne ilm, läheb väiksem kaater, kui on raske ilm, läheb suurem,» rääkis Pitk.

Kiirete ja võimsate lootsilaevade tööaeg ressursi ammendumiseni on Pitki sõnul kuskil 8-10 aastat, pärast suudab laev veel kuskil 10 aastat töötada, aga mitte nii kiiresti.

«Tavaline lootsikaater suudab sõita kuskil 20 aastat kindlasti,» lausus Pitk, lisades, et ettevõttel pole tänapäeval ehitatud laevadega veel piisavalt kogemust.

«Sellist tüüpi laevadega nagu me nüüd kasutame, on meil praegu kogemust kuskil 12 aastat. Ja ma julgen küll öelda, et nad teise 12 aastat sõidavad veel.»

Samas on Eesti Lootsil väiksemates sadamates kasutusel veel ka kaks laeva 60. aastate keskelt, mis Pitki sõnul siiamaani töötavad. Eesti Lootsi laevaparki kuulub kokku 18 alust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles