Renault vähendas süsinikujalajälge

Anette Parksepp
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mitsubishi, Nissani, Renault' ja Opeli elektri- ning hübriidmootoritega autod Vanasadamas.
Mitsubishi, Nissani, Renault' ja Opeli elektri- ning hübriidmootoritega autod Vanasadamas. Foto: Küllike Rooväli

Renault grupp vähendas oma süsinikuheidet 10 protsendi võrra iga maailmas müüdava auto kohta. See saavutati tänu elektriauto turuletoomisele, jätkates sisepõlemismootorite arendamist.

Renault paneb rõhku sõidukite kasutusfaasile, mis annab märkimisväärse osa üleüldise süsinikujalajälje hulka arvestatavast kasvuhoonegaasi emissioonist. Tänu aina säästlikumaks muutuvale sisepõlemismootorite valikule ja täiselektriliste sõidukite esitlusele tõusis Renault 2013. aastal Euroopa autotootjate seas süsinikuheitme poolest parimaks, Renault sõidukite keskmine CO2 heide on vähem kui 115 g/km.

Renault' süsinikujalajälje vähendamine aastatel 2010 kuni 2013 vältis ekvivalentselt 5,5 miljoni tonni CO2 loodusesse paiskamist – see kogus on võrdne umbes 600 000 elanikuga Euroopa linna kogu aastase süsinikuheitmega. Grupp kohustub pingutusi jätkama kogu oma strateegilise plaani kestvusaja jooksul, vähendades süsinikujalajälge keskmiselt kolm protsenti aastas perioodil 2010–2016. Selle nimel töötab Renault välja tegevuskavad, mis puudutavad nii pakutavate toodete kogu elutsüklit kui kõiki ettevõtte toiminguid.

Kuna suure osa süsinikujalajäljest annab sõidukite tootmise tarbeks toorainete kaevandamine, jätkab Renault materjalide taaskasutamist. Plastmaterjalide taaskasutamisel on Renault 11-protsendise keskmise näitajaga autoturu liider.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles