Inglise koondis kaotas sponsori

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Inglismaa jalgpallikoondise fännid.
Inglismaa jalgpallikoondise fännid. Foto: EMPICS Sport/Scanpix

11 aastat Inglismaa jalgpallikoondist sponsoreerinud eluasemelaenude vahendaja Nationwide lõpetab lepingu.

Teiste ettevõtete turundusjuhid peavad nüüd maha istuma ja hoolikalt järele mõtlema, kas ja millisel määral koondise kontekstis «pildis olemine» neile kasuks tuleks.

Nationwide ei jõudnud jalgpalliliiduga kokkuleppele oma 20 miljoni naelase 4-aastase lepingu pikendamise hinna suhtes. Otsus olevat vastu võetud juba enne MMi algust.

Koondisel tuleb aga nüüd enne septembris käivituvaid Euro 2012 kvalifikatsioonimänge endale uus rahastaja hankida.

Eksklusiivset koondise-lepingut peetakse küll kõige prestiižikamaks Briti spordis, kõige kasumlikumaks aga mitte. Nii näiteks sõlmis USA kindlustusettevõte Aon just äsja 4-aastase lepingu  Manchester Unitediga – ja jutt käib 100 miljonist naelast.

Potentsiaalne sponsor ei saaks küll oma nime koondise särkidele, kuid nende «päralt» oleksid nii treeningvarustus, meeskonna buss,  meediaintervjuude taustareklaam kui piletimüügi ja ülekannete sponsoriõigused.

Analüütikute hinnangul pöörasid inglaste vilets mäng ja hävitav 1-4 kaotus Saksamaale turuolukorra  müüja vastu ja ostja kasuks.

Nationwide oli enne MMi teinud tulevaks neljaks aastaks eelmisele sarnase pakkumise. Jalgpalliliit on palganud uute toetajate leidmiseks konsultandid ja soovib väidetavalt lepingu eest 30 miljonit naela – ehk siis 10 miljonit rohkem, kui Nationwide oli nõus välja käima.

Spordi sponsoreerimine on firmade jaoks alati riskantne ettevõtmine. Nike suurejooneline MMi kampaania osutus omamoodi omaväravaks, kuna nende kuue peamise staariga juhtus üks kahest: nad kas ei jõudnud üldse Lõuna-Aafrikasse või mängisid seal väga viletsasti. Prantsuse rahvusmeeskonna krahh tõi aga kaasa sponsorite vihased vastuaktsioonid.

Inglaste sponsoreerimise vastu olevat huvi tundnud BlackBerry ja Orange.

Päris maailmalõpu meeleolud jalgpalliliidus aga ei valitse, sest McDonald’s on «pardal» kuni aastani 2013, nelja-aastastele lepingutele oma nimed tänavu alla kirjutanud ka Carlsberg ja Nivea.

Nationwide, kes samuti omal ajal Briti jalgpalliliitu sponsoreeris, ei tohiks teadaoleva info põhjal aga hüljata Šoti, Walesi ja Põhja-Iirimaa koondisi.

Copyright The Financial Times Limited 2010.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles