Balti riigid jõudsid Rail Balticu ühisfirmas kokkuleppele

PM Majandus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rail Balticu võimalikud variandid on küll kaardile märgitud, kuid vaidlus Natura-2000 alade kasutamise üle on veel ees.
Rail Balticu võimalikud variandid on küll kaardile märgitud, kuid vaidlus Natura-2000 alade kasutamise üle on veel ees. Foto: Urmas Luik

Kolm Balti riiki jõudsid kolmapäeval Rail Balticu ühisfirma aktsionäride lepingu punktides kokkuleppele.

Kokkulepe näeb ette Vilniuse lülitamise Rail Balticu projekti, ütles Leedu transpordiministri pressiesindaja Ricardas Slapsys BNS-ile.

«Kõnelustel osalenud Balti riikide delegatsioonid saavutasid kokkuleppe aktsionäride lepingu punktides ja nõustusid lisama Vilniuse Rail Balticu projekti,» ütles ta.

Samuti leppisid nad kokku, et riigid püüavad Vilniuse liitmist projektiga rahastada Euroopa Liidu fondide toel, lisas Slapsys.

Kokkulepitud lepingu tekst esitatakse nüüd valitsustele, kes annavad sellele oma hinnangu. Edasi on vaja koostada ühisfirma loomise dokumendid. Lätil ja Eestil tuleb luua kas oma firma või kanda ühisfirma aktsiad mõnda olemasolevasse firmasse.

Slapsyse sõnul kirjutatakse aktsionäride leping alla suvel.

Rail Balticu projektijuhi Indrek Sirbi sõnul kulgesid läbirääkimised pikalt ja põhjalikult ning lõpptulemus rahuldab kõiki osapooli.

«Eelkõige on mul hea meel selle üle, et takistused ettevõtte loomiseks on kõrvaldatud ja saame edasi minna ettevõtte reaalse käivitamisega, muuhulgas selleks, et esitada järgmise aasta jaanuari lõpuks rahastustaotlus Euroopa Komisjonile,» ütles ta.

Lepiti kokku, et raudtee ehitatakse samadele tehnilistele standarditele vastavalt Tallinnast Pärnu, Riia, Panavežyse ja Kaunase kaudu Poolani. Kuna see ühendus on ka Euroopa Liidu abikõlbulik, siis esmajärjekorras liigutakse töödega edasi ning esitatakse rahastustaotlus sel liinil asutavate lõikude peale. Samuti jõuti üksmeelele selles, et Vilniuse-Kaunase haruliin on projekti osa, mida hakatakse ellu viima, kui see muutub euroliidu abikõlbulikuks.

Eesti, Läti, Leedu, Poola ja Soome kirjutasid Rail Balticu ühisfirma loomise kavatsuste leppele alla mullu septembris. Ühisettevõtte peakontor tuleb varasema kokkuleppe kohaselt Riiga, igas Balti riigis jääb raudtee omand riigile.

Rail Baltic on Eestit, Lätit ja Leedut ühendav 1435 millimeetrise rööpme laiusega (nn Euroopa laius) moodne ja kiire elektrifitseeritud raudteeühendus. Laiema koridorina hõlmab Rail Baltic põhjast nii Skandinaaviat kui Venemaad ja teiselt poolt Lääne-Euroopat.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles