Palo süüdistas Partsi parvlaevade riigihankega venitamises

Merike Teder
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Urve Palo
Urve Palo Foto: Erik Prozes

Majandusminister Urve Palo süüdistas täna riigikogu infotunnis eelkäija Juhan Partsi, et ta üheksa kuud tagasi valitsuselt ülesannet saades ei tegutsenud kiiresti ega kuulutanud õigeaegselt praamiostu riigihanget välja.

Palo pidi vastama küsimusele, mida tegi tema eelkäija, kes sai mullu 26. septembril ülesande korraldada nelja parvlaeva ost AS-i Tallinna Sadam kaudu, kuid tänavu kevadeks selleni ei jõudnud.

 «Mul on raske kommenteerida, mida minu eelkäija täpselt tegi. Ma ka kõrvaltvaatajana nägin, et ta jõudis pool aastat sellest rääkida suure suuga, aga kahjuks teha mitte midagi. Minister lõpuks vastutab. Kui ta tegi valed arvutused, valed käigud, siis on ka tema vastutus see,» ütles Palo.

Palo rõhutas, et nii tõsise hanke puhul, nagu selleks on elutähtis teenus, laevaliiklus saarte vahel ja mandri vahel, ei tohi otsuseid teha viimasel hetkel ja kergekäeliselt. «Tegelikult isegi eelmine sügis, kui valitsus selle otsuse tegi, oli minu arvates tagantjärele vaadates juba igatpidi tagumine aeg, kui mitte öelda, et juba kriitiline aeg käes,» sõnas Palo.

Ta tõi näite, et isegi Kihnu ja Vormsi vahel sõitma hakkavate kahe väikese parvlaeva ehitusele on läinud kokku 3,5 aastat. «Tegelikult selliseid asju peaks ette valmistama hakkama neli aastat enne seda, kui tähtaeg kukub,» lisas Palo.

«Selle peale ma küsin tõesti vastu, miks ta siis ei teinud, kui see kõik on nii kerge olnud? Miks ta ei teinud, küsimuse peaks esitama Juhan Partsile. Ma olen mõelnud ka selle peale, et lugupeetud rahvasaadikud saavad arupärimisi esitada küll ministritele, aga antud juhul, kui oleks võimalik, ma esitaksin arupärimise lugupeetud rahvasaadikule: miks ta siis seda hanget ei teinud?» küsis majandusminister.

Hiljem märkis Palo, et näeb ka objektiivseid põhjuseid, miks Partsil asjad venisid. Esiteks andis ta valitsuselt saadud suunise alusel Tallinna Sadamale korralduse edasi kolm kuud hiljem. Teiseks ei teinud Parts tema hinnangul eeltööd ettevõtte nõukoguga rääkides.

«Mina näiteks antud juhul rääkisin kõigepealt sadama nõukogu liikmetega, vastasin nende küsimustele, ka kriitilistele, saavutasime kokkuleppe, et me saame arvestada sadama nõukogu ja sadama juhtkond töötab minuga kaasa ja alles siis läksin valitsuskabinetti, sain kabinetist suunitluse ja me teame tänaseks, et edasi on protsessid kiiresti läinud, sadama nõukogu on öelnud, et ta osaleb hankel ja toimetab,» rääkis Palo. «Nii et see sõltub ka sellest, kuidas asju ajada minu arvates.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles