Täna Postimehes: kes vusserdas ära riigi praamiostuplaani?

Nils Niitra
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Majandus- ja taristuminister Urve Palo
Majandus- ja taristuminister Urve Palo Foto: Tairo Lutter

Kes keeras tuksi riigi plaani soetada saarte vahelistele liinidele neli parvlaeva – kas majandus- ja taristuminister Urve Palo (sots), tema eelkäija Juhan Parts (IRL) või hoopis Tallinna Sadama nõukogu eesotsas Neinar Seliga (reform)?

Mõned lõigud asjaosaliste endi vastustest:

Palo: «Partsil oli seitse aastat aega praamide ostmise korraldamiseks. Selle asemel jõudis ta viimase poole aasta jooksul ühiskonda üles kütta, aga teha mitte midagi.

Parts: «Tänase operaatori huvi on teenida saarte liinidel veel kümme aastat suurt raha. Kohtuähvardused ja kohtuasjade esilekutsumine kuulub nende atribuutika hulka, aga see pole vabandus teha riigile kahjulikke otsuseid.»

Seli: «Luhtusid kõik Partsi enda läbirääkimised, konfidentsiaalsuslepingud ja tema moodustatud komisjonid, kuhu Tallinna Sadamat ei kaasatud.»

Kindel on see, et Palo ega Parts ei kahtle riigile praamide soetamise kasulikkuses – praegu saarte vahet sõitva Saaremaa Laevakompanii (SLK) tütarfirma Väinamere Liinid on küsinud riigilt aina suuremat dotatsiooni ja kogu see raha kaob erinevate firmade läbipaistmatusse rägastikku. Suureks kasusaajaks on seejuures Olav Miil, kellele laevad kuuluvad.

Esialgu pidanuks ministeerium välja kuulutama laevade ehitamise ja/või ostmise hanke ning otsima hiljem neile operaatori. Sel juhul püriks operaatoriks lisaks SLKle loodetavasti teisigi firmasid ja tekiks dotatsiooninõudlejate vähempakkumine.

Kui laevad kuuluks riigile, teaks riik täpselt, mida nende ülalpidamine tegelikult maksab. Praamide ehitamiseks ja/või ostmiseks on jäänud aga aega veel vaid veidi enam kui kaks aastat, sest juba 2016. aasta oktoobris lõpeb praegune reisijaveoleping SLKga. Kas õige aeg laevaostuks on maha magatud ja kes magas?

Põhjalikumalt loe Postimehe paberlehest või Postimees Plussist!

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles