Ligi: Leedol on praamikonkursis eelised

Andres Reimer
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rahandusminister Jürgen Ligi.
Rahandusminister Jürgen Ligi. Foto: TOOMAS TATAR/PM/SCANPIX BALTICS

Rahandusminister Jürgen Ligi vaidles majandusministri "kannapöördele" vastu. Ta peab võimalikuks parvlaevade õigeaegset valmis ehitamist Tallinna Sadama tellimusel. Väide, et laevu pole võimalik 2016. aastaks soetada, oli üks peamisi argumente, et muuta parvlaevaühenduse äriskeemi selliselt, et riik soetab laevad ise ja leiab seejärel operaatori.

Jürgen Ligi:

Kinnitan, et osalesin (saartega parvlaevaühenduse – toim.) nõupidamisel küll ja vaidlesin  Urve Palo esitatud „kannapöördele“ küsimuste vormis vastu, mille tulemusena lükati arutelu jätk õhtusse. Mu kriitika oli üsna rahandusministri rutiin, mitte kindel eelistus kindla variandi suhtes.

Ma ei ajanud peale ka  praamide ehitamist  riigi poolt, vaid alternatiivide võrdlusi mustvalgel. Probleemiks oli ajakadu, mille taga on olnud Tallinna Sadam ja majandusministeerium, erinevate variantide riskid, arvutuste puudulikkus, kohtuvaidluste võimalused eri juhtude, teenuse tagamine, hind jne.

Õhtul olime tulemusena targemad. Detaile oli palju. Konkursi oli eesmärk pole Leedo jätkamine, vaid teenuse (saartega parvlaevaühenduse – toim.) tagamine.

Leedol on teatavaid eeliseid, aga ainult kui juba turul olijal,  mitte mingi sümpaatia tõttu.

Ma ei saa ma aru, kui tulevad sellised küsimused nagu siin all.

Me ju teeme konkursi! Me suuname sinna oma firma Tallinna Sadam! See pole kurgiturg, aga sisulise pakkuja Leedo kõrvale  saame tekitada ja võib-olla õnnestub see mitmega. Laevade ehitamine tähtajaks on reaalne, ütlevad eksperdid. Mida veel?

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles