Valitsus tegi reisipraamidega kannapöörde

Andres Reimer
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
TLNPM02:SAAREMAA PRAAMID : TALLINN, EESTI,12SEP05-
 Kuivastu sadamas autode pealeminek
pl/ Foto PEETER LANGOVITS POSTIMEES
TLNPM02:SAAREMAA PRAAMID : TALLINN, EESTI,12SEP05- Kuivastu sadamas autode pealeminek pl/ Foto PEETER LANGOVITS POSTIMEES Foto: PEETER LANGOVITS/PM/EMF

Valitsus otsustas eile saartega ühenduse pidamiseks kuulutada välja hanke, et leida käitaja, kel on endal neli laeva. Nii nullitakse eelmise majandusministri Juhan Partsi pingutused, kelle soovil oli Tallinna Sadama nõukogu juba otsustanud osta parvlaevad.

Valitsuse otsuse järgi kuulutati juunis välja Rohuküla-Heltermaa ja Virtsu-Kuivastu parvlaevaliinide hange. Kümneaastane lepinguperiood algab 1. oktoobril 2016. Hanke võitjaga sõlmitud lepingusse lisatakse, et riik võib lepingu lõppedes praamid välja osta. Ühtlasi peeti kabinetinõupidamisel vajalikuks, et konkurentsi tagamiseks osaleb riigihankel AS Tallinna Sadam. Meelemuutuse teeb ebatavaliseks asjaolu, et asjaosaliste suud olid selgitusi andes justkui vett täis. Majandus- ja kommunikatsiooniminister Urve Palo ei ole varem Partsi kava kritiseerinud.

Palo polnud eile küsimusteks kättesaadav, sest lendas enne kabineti istungit Luksemburgi.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis vastutab transporditeemade eest asekantsler Eero Pärgmäe, kuid tema keeldus kommentaarist.

Tallinna Sadama nõukogu esimees Neinar Seli, kelle Parts sadama sponsorraha jagamise eest Seli enda juhitud olümpiakomiteele liistule tõmbas, jäi kidakeelseks. «Olen Eestist ära ja pole arengutega kursis,» lausus Seli. «Uuel nädalal on nõukogu, kus kindlasti tuleb ka uudiseid selles vallas.»

Saaremaa Laevakompanii juhatuse liige Tõnis Rihvk kinnitas, et tema ettevõte kavatseb praamiliikluse käitaja konkursil osaleda. «Uudis on värske ja muud pole me jõudnud isekeskis arutada,» lisas ta.

Praegu korraldab praamiühendust saartega Vjatšeslav Leedole kuuluv Saaremaa Laevakompanii. Leedol õnnestus 2004. aastal seljatada toonane majandusminister Meelis Atonen, kes samuti üritas Leedot parvlaevaärist kõrvale tõrjuda.

Partsi selgituse järgi annaks praamide kuulumine Tallinna Sadamale igal aastal riigile viis miljonit eurot kokkuhoidu. Samuti vabaneksid riigi käed käitamiskonkursi korraldamisel, sest tal oleks teenusepakkuja käsutusse anda sobivad alused.

«Kabinet arutab parvlaevade asja täpselt nii, nagu Leedo on püüdnud mulle mitu aastat peale suruda,» lausus Parts. «Seda skeemi, millega riik saab kümne aasta jooksul ligi 50 miljonit eurot kahju ja ostab seejärel vanaraua väärtusega laevad, peaks uurima riigikontroll või isegi teised uurimisorganid.»

Tallinna Sadama nõukogu otsustas tänavu märtsis, et sadam korraldab parvlaevade ostuks riigihanke, kui saab majandusministeeriumilt kinnitust investeeringu vähemalt 8,1-protsendilise tootlikkuse kohta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles