Nutiseadmed sunnivad kinnisvaraturul uusi lahendusi otsima

, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Domus Kinnisvara juhatuse liige Raul Reino usub, et tõeliselt uudseid ja mobiilseid kinnisvararakendusi sünnib nutiseadmetele lähiaastatel palju, kuid imestab, et IT-taustaga Eestis neid veel seni nii vähe on välja toodud.
Domus Kinnisvara juhatuse liige Raul Reino usub, et tõeliselt uudseid ja mobiilseid kinnisvararakendusi sünnib nutiseadmetele lähiaastatel palju, kuid imestab, et IT-taustaga Eestis neid veel seni nii vähe on välja toodud. Foto: Toomas Tatar

Hiljuti muutis kinnisvaraportaal kv.ee oma mobiilse veebi visuaali selgemaks. Sellele eelnes Domus  Kinnisvara uus veebilahendus nutiseadmetele, mis keskendub lokatsioonipõhimõttele – ettevõtte juhatuse liige Raul Reino selgitab mobiilsete nutilahenduste tähtsust  kinnisvarasektoris.

Avasite uudse mobiilse veebilahenduse kinnisvara soetada või üürida soovivatele potentsiaalsetele klientidele. Kas see tähendab objektilt objektile jooksmise ajastu lõppu nii klientidele kui maakleritele?

Ei, seda see siiski ei tähenda ja see pole ka uue lahenduse eesmärk. Kinnisvara ost-müük on enamiku inimeste jaoks väga oluline tehing, mida tehakse elu jooksul ehk paar korda – seetõttu soovitakse objektid ikka isiklikult üle vaadata.

Küll aga võimaldab Domuse uus lahendus teha esialgse tutvumise eri tüüpi kinnisvaraga veelgi lihtsamaks ja mugavamaks. Objektilt objektile asjatut jooksmist me ei propageeri ja pingutame selle nimel, et klientidel oleks enne kohaleminekut objektist maksimaalselt adekvaatne pilt silme ees.

Millised on teie hinnangul need kinnisvaraturuga seotud tarbija põhilised käitumismudelid ja -mustrid, kus on toimunud põhjapanevamad muutused just nutiseadmete massilisest levikust lähtudes?

Esialgu ei saa suurtest muudatustest veel rääkida, sest nutiseadmete kasutamine kinnisvaraturul pole väga levinud ja märkimisväärsed rakendused puuduvad. Suures plaanis võib aga öelda, et tarbijate käitumismudelid ei hakka erinema kinnisvaraturul muust majandusest või ka näiteks meediast.

Pikki ja lohisevaid tootetutvustusi ei jaksa uus põlvkond enam üldse lugeda, suur rõhk on selgetel ja kvaliteetsetel piltidel, ja näiteks hindadest on kliendid küllalt teadlikud. Nutiseadmed võimaldavad eriti kiiresti saada ülevaate sellest, mida kuskil piirkonnas pakutakse ja milline on hinnatase. Klientide teadlikkus kasvab üha enam – hea pakkumine tuntakse turul kiiresti ära.

Kuidas teile tundub, kuivõrd on kinnisvaraturg Eestis tervikuna neile muutustele reageerinud?

Kindlasti püüab kinnisvaraturg ajaga kaasas käia, olgugi et veidi aeglasemalt kui majanduse mõned muud valdkonnad. Kinnisvaraturg on oma olemuselt veidi konservatiivne ja seetõttu läheb ka siin oma aeg, et majanduses toimuvaid muutusi omaks võtta.

Kindlasti on teatud osas valmisolek vastata tarbijate soovidele sektoris küllalt kõrge, nii on näiteks suure hulga maaklerite fotode kvaliteet aastatega märgatavalt paranenud, samuti tehakse objektist parema ülevaate saamiseks virtuaaltuure ja videoid, joonistatakse 2D- ja 3D-plaane, mis visualiseerivad kinnisvara paremini, ning üht-teist muudki.

Nutiseadmed ise on pidevas muutumises – kus näete teie järgmist suuremat murrangut ja seega vajadust vaadata kinnisvaraturu ettevõttena üle oma tööloogika ning klienditeeninduse põhimõtted?

Kõik muutub kiiremaks ja läbipaistvamaks – maaklerid peavad arvestama sellega, et klientidel on põhimõtteline arusaam hinnatasemetest olemas, hämada hindadega pole mõtet. Kliendid saavad kiirelt guugeldades harida ennast nii ehituslikes kui juriidilistes küsimustes.

See kõik viib turgu sinnapoole, et maaklerite professionaalsus peab veelgi kasvama ning nende roll kitsas ringis info omamisest muutub pigem kliente konsulteerivaks – see on võimalik vaid pädevuse kasvu abil.

Kutsetunnistusega maaklerite hulk on Eestis veel liiga väike ning see peab kindlasti kasvama. Näiteks Domuses on kutselisi maaklereid ja hindajaid kokku 26, millega oleme Eesti tipus, kuid ise leiame, et peame seda arvu veelgi kasvatama, et vastata paremini turu ootustele pädevate kutseoskustega spetsialistide osas.

Kas maaklerid on oma argitöös pidanud ka sisulisi muutusi tegema? Kas nüüd on meie nutiseade hoopis meie maakler, sõltumatu ja otsekohene?

Nutiseade inimest asendama ei hakka, aga sellega peavad maaklerid küll arvestama, et lihtsate tüüpkorterite tehingutega, kus mingeid juriidilisi ega finantsilisi «agasid» ostjatel-müüjatel pole, saavad inimesed tulevikus ise hakkama. Nutiseadmete kaamerate kvaliteet on hea ja läheb veelgi paremaks, kiiret tehingut sooviv müüja saab mõistliku hinnaga oma kinnisvara maha müüa tõenäoliselt juba oma sotsiaalvõrgustiku kaudu.

Aga maakleriteenuse «surmast» on veel vara rääkida, sest kõik tehingud pole paraku kiired ja lihtsad. Problemaatilisi objekte on palju ja enamik müüjaid ei soovi oma kinnisvarast kiirelt lahti saada, vaid pigem asjaliku maakleriga nõu pidada ning hinnakujunduse väga täpselt paika panna.

Lisaks oskavad paljud inimesed tänapäeval väga selgelt oma aega hinnata ning kõikide jaoks ei ole kinnisvarakuulutuse koostamine kindlasti väärtuslikum tegevus, kui alternatiiviks on võimalus perega looduses liikuda või kultuuri nautida.

Ilmselt käivitub kinnisvarafirmade vahel nutiseadmelahenduste ralli, mis toob kasu kogu turule.

Arvestades seda, kui aktiivsed on «Eesti ränioru» unistused, siis on isegi imekspandav, kui vähe on kinnisvarafirmad seni nutilahendusi kasutanud. Aga kindlasti olukord muutub ja Domusele tuleb palju järgijaid.

Tarbijate sisenemine turule muutub uute lahenduste kaudu veelgi lihtsamaks, tekib rohkem võrdlusmomenti ja küllap nupukad kinnisvarainimesed mõtlevad välja tõeliselt uudseid ja ägedaid lahendusi, mis kinnisvaraga tutvumise veelgi moodsamaks muudavad. Domus Kinnisvara on oma mobiilses veebilahenduses jõulisemalt investeerinud kaardirakendusse, kuna usume, et kinnisvara asukoht on valikute tegemisel kõige olulisem, mistõttu kaardi ja nutiseadme abil kinnisvara leidmine on klientide jaoks tõeliselt kasutajasõbralik.

Kuna kaardirakenduste puhul on nagunii Eestis olemas väga hea kompetents, siis kinnisvaraturul on potentsiaali ära kasutada kogemusi ja teadmisi, mida Eesti IT-firmad on juba aastaid näiteks geoandmete kasutamisega kogunud.

Kv.ee äpp on olnud väljas juba tükk aega ning tagasiside on olnud erinev, paljud kliendid on nurisenud, et sobivad üürikorterid võetakse ära keset ööd ja minutitega, ilma et saaks üldse jaole või vaatamagi. Millist mõju näete teie mobiilse veebi lahendusega tulevat?

Ei ole siin kv.ee ega ka äpp süüdi selles, et korterid kiiresti ära lähevad. Pigem näitab see seda, et nõudlus üürikorterite järele on suur ja kliendid on vähese pakkumise tingimustes valmis kiirelt kinni haarama igast vähegi atraktiivsest pakkumisest.

Trend on selge ja lihtne – inimestel on nutiseadmete kaudu kiire ligipääs pakkumistele ja võitjateks osutuvad heade pakkumiste broneerimisel need, kes on rohkem online’is, kellel on kiirem andmeside ja nobedamad näpud.

Varem oli nii, et maakler koostas objekti müügikuulutuse, saatis selle Kuldsesse Börsi ja ootas paar päeva avaldamist ning õnnelikud olid need ostuhuvilised, kes hommikul vara ajalehe kätte said.

Need ajad on pöördumatult möödas ning just üürikorterite puhul on pakkumise avaldamise ja broneerimise protsess läinud kiiremaks ja muutust siin ette näha pole. Üürisektori tipphooaeg seisab juulis-augustis alles ees ning karta on, et soodsat pakkumist ootav tudeng peab 24 tundi kinnisvaraturgu seirama.
---------------------------------------------------------

Viiendik kinnisvaraportaali külastajatest sirvib kuulutusi mobiilist ja tahvelarvutist

Kinnisvaraportaal kv.ee ühtlustas oma väljanägemise arvutis ja mobiilsetes seadmetes. Külastajate hulk, kes endale nutitelefoni või tahvelarvuti vahendusel kodu otsivad, on kasvanud 20 protsendini koguarvust.

«Möödunud aasta lõpus käivitasime esimese mobiilse kinnisvaraportaali. Mobiilsete kasutajate hulk aga kasvab ja tahtsime oma väljanägemise ühtlustada nii arvutis, nutitelefonis kui ka tahvelarvutis,» selgitas kinnisvaraportaali kv.ee juht Tarvo Teslon. «Uus veeb on ka märksa suurema kasutusmugavusega. Samuti tegime fotod suuremaks, kuna fotodel on kinnisvara müügis väga suur roll,» lisas ta.

«Prognoosisime möödunud aasta lõpul, et paari aasta pärast on pooled koduotsijad meie lehel nutitelefoni või tahvelarvutiga, praegu näib küll, et see aeg jõuab kätte varem,» rääkis Teslon.

Üle terve Eesti seitsme esindusega tegutsev Domus Kinnisvara avas samuti uudse mobiilse veebilahenduse, mille abil on huvilistel senisest lihtsam ja mugavam erinevate kinnisvarapakkumistega tutvuda. Ainulaadseks Eestis muudab mobiilse lahenduse võimalus näha enda ümber 5 km raadiuses asuvaid kinnisvara müügi- ja üüripakkumisi.

Lähedal asuvate objektide nägemiseks ei pea veebipoest rakendust alla laadima, vaid piisab lehele www.domuskinnisvara.ee sisenemisest nutiseadmega ning kohe saab hakata Google’i kaardil erinevate objektidega tutvuma. Objektid tuuakse esile geokoordinaatide alusel vaid nendes nutiseadmetes, kus kasutaja ise lubab oma asukohta tuvastada.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles