Berman päästab BLRT Leedu laevatehast maatriksjuhtimisega

Andres Reimer
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
BLRT juhatuse esimees Fjodor Berman ütles eile, et ettevõtte juhtimist enda kätte koondades loodab ta säilitada oma inimestele töö.
BLRT juhatuse esimees Fjodor Berman ütles eile, et ettevõtte juhtimist enda kätte koondades loodab ta säilitada oma inimestele töö. Foto: Toomas Tatar

Fjodor Berman koondab BLRT Grupi juhtimise Tallinna ja uuendab laevaehitusstrateegiat, et tuua seitsmes riigis tegutsev ärigrupp kahjumist välja.

Peamiselt Leedu laevaehitustehas Western Baltija Shipbuilding tõi Baltimaade mõjukaimale tööstuskontsernile eelmisel aastal ligi 15 miljonit eurot kahjumit ning ettevõtte suurosanik näeb pääseteed uutes juhtimisvõtetes.

«Nii mõnigi BLRT Grupi juhatuse liige peab õigeks Leedu laevaehitustehase sulgemist, sest kahjum oli eelmisel aastal hiiglaslik, kuid nad ei arvesta asjaoluga, et tööstusettevõttel kulub heade tulemuste näitamiseks rohkem aega,» ütles BLRT juhatuse esimees Fjodor Berman. «Oleme alates 2001. aastast Leedusse investeerinud ligi 150 miljonit eurot ning peame sellesse väga tähelepanelikult suhtuma.»

BLRT Grupi käive oli mullu üle 378 miljoni euro, mis oli kaks protsenti rohkem kui aasta varem. Ligi 15 miljoni euro suurune kahjum kahanes 15 protsenti, kuid see tulemus ei rahulda ärigrupi omanikke.

Maatriksjuhtimisega soovib Berman tagada, et kahaneval turul tegutsevad ettevõtted kasutaksid edaspidi olulisi grupisiseseid teenuseid, mida nad varem dubleerisid. Näiteks hakkasid BLRT Grupile kuuluvad laevaremonditehased Eestis, Soomes ja Leedus omavahel konkureerima magusate tellimuste pärast, mis teenis küll iga tehase huve, kuid kahjustas kontserni.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles