Swedbank: jaekaubanduse kasvunumbrid üllatasid ka kaupmehi

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toidukorv.
Toidukorv. Foto: Ants Liigus / Pärnu Postimees

Jaekaubanduse tugevust aasta alguses võis prognoosida kasvanud reaalpalga ja paranenud tarbijate kindlustunde taustal. Samas, nii suured kasvunumbrid, nagu aprillikuu statistika näitas, on kindlasti mõneti ootusi ületanud, kirjutab Swedbanki kaubanduse sektori juht Maris Peda.

«Rõivaste ja jalanõude müük aprillis oli koguni üle 21% suurem kui eelmise aasta samal perioodil ning ehitusmaterjalide ja kodumasinate sektoris oli kasv 15,5 protsenti. Tarbimise kasvu toetasid kindlasti möödunud talvehooaja väiksemad kulutused energiale ja toasoojale ning rõivaste sektoris avaldas mõju arvatavasti ka uute kaubamärkide lisandumine Eesti turule,» kommenteeris Peda, lisades, et kodumasinate ja ehitusmaterjalide osas on nii mõnedki varem edasilükatud ostuotsused saanud käesoleva aasta esimestel kuudel ilmselt teoks.

«Sellised kasvud on ilmselt ka kaupmeestele endile üllatuseks – Swedbanki veebruaris toimunud kaubandusettevõtete uuring tõi välja ettevõtjate ootuse ligi 6-protsendiliseks käivete kasvuks käesoleval aastal. Ettevõtjad on arvanud, et ilmselt ei ole Eesti elanikel teatud oste enam võimalik edasi lükata – mingil hetkel tuleb planeeritud remont ära teha või uus pesumasin ära osta,» selgitas panga kauabanduse sektori juht.

«Kui jaanuari statistika põhjal võis veel arvata, et ka kasvanud turistide arv andis jaekaubandusse senisest suurema panuse, siis nüüd on selge, et tegelikult ongi Eesti tarbija oluliselt rohkem kulutama hakanud.»

Swedbanki hinnangul ei ole II poolaasta kasvunumbrid tõenäoliselt enam sama võimsad, kui just ekspordi osas kasvuväljavaated oluliselt ei parane ning läbi selle sisetarbimine veelgi ei tugevne.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles