Ärge alahinnake «riiklikke» Hiina autosid

Urho Meister
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hiina autotootja Geely poolt toodetav Londoni takso.
Hiina autotootja Geely poolt toodetav Londoni takso. Foto: AFP / Scanpix

Hiina riiklike autotootjate suurt viisikut – Great Wall, Geely, Chang’an, Chery ja BYD – on neid painavatele raskustele vaatamata siiski vara maha kanda, leiavad spetsialistid.

Macquarie’ analüütikute hinnangul on Hiina autotehaste töökoormus kukkunud 90 protsendilt (aastal 2010) alla 70 protsendi taseme, mis kuulutab kohtupäeva lähenemist.

Raputused võivad aga osutuda õnnistuseks ning sünnitada loodetud kannapöörde, kirjutab Financial Times.

Autoaudio grupi Harman president ja tegevjuht Dinesh Paliwal võrdleb tänast olukorda Hiinas USA ja Euroopa autotööstuse seisuga 20. sajandi alguse poole, mil konkurendid tosinate kaupa hingusele läksid.

«Just praegu läheb Hiina läbi sellest, millest lääs läks läbi 80 aastat tagasi. Autofirmasid on [Hiinas] niivõrd palju,» ütles Paliwal. «Kas nad kõik jäävad ellu? Ma kahtlen selles. Aga kas esile kerkib pool tosinat tugevat Hiina autotootjat? Absoluutselt.»

«Ärge alahinnake selliseid [firmasid] nagu Geely, Chang’an ja Great Wall,» hoiatas Paliwal. «Nende eesmärk on tuua turule 50 000 kuni 60 000 dollarit maksvaid masinaid. Kerge see olema ei saa – neil tuleb arendada ja toota kõrge kvaliteediga autosid. Aga nad mõistavad, et teekond tuleb karm ning nad on täis ülimat otsusekindlust.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles