Hiina internetifirma Alibaba plaanib USAs hiigel-IPOt

Tõnis Oja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hiina internetifirma Alibaba peakorter.
Hiina internetifirma Alibaba peakorter. Foto: /AP

Hiina internetifirma Alibaba esitas ametlikult emissiooniprospekti aktsiate avalikuks esmaemissiooniks (IPO) USAs, mille suuruseks võib kujuneda ajaloo suurim aktsiapakkumine.

Emissiooniprospekti kohaselt on Alibaba väga kiiresti kasvav ettevõte ja väga kasumlik, aga 2300 leheküljeline dokument ei anna mõningat olulist infot nagu kui suure müügitulu teenib ettevõte põhiturult, kui palju teenib ettevõte reklaamitulusid või seda, kes saab ettevõtte nõukogu liikmeks pärast IPOt, kirjutab The Wall Street Journal.

Viimase üheksa kuuga kasvas Alibaba käive 57 protsenti ning igast teenitud dollarist saab ettevõte 43 senti puhaskasumit.

Aprillis hindas Alibaba oma ettevõtte väärtuseks 109 miljardit dollarit. Kui sellele liita juurde kompensatsiooniprogrammiks ettenähtud ja eelisaktsiad, tuleb on selle väärtus 121 miljardit.

Analüütikud hindavad Alibaba väärtuseks 136 kuni 250 miljardit dollarit.

«Pole kahtlust, et Alibaba on maailma suurim kauplemiskoht,» ütles majanduslehele analüüsikeskuse Forrester Research jaekaubanduse analüütik Sucharita Mulpuru.

Alibaba on endise kooliõpetaja Jack Ma 1999. aastal asutatud peamiselt väikeettevõtetele mõeldud kommertsportaal.

Eelmisel aastal oli ettevõttel 231 miljonit ostjat. Portaali kolme jaemüügisaidi kaudu müüdi kaupu 248 miljardi dollari eest, mis on enam vähem võrdne Soome sisemajanduse kogutoodanguga.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles