Spordivarustuse tootjad pistavad rinda koos sportlastega

Marti Aavik
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Michael Phelps koos võistkonnakaaslastega.
Michael Phelps koos võistkonnakaaslastega. Foto: Reuters / Scanpix

Paralleelselt võistlejatega rajal käib meeletu ja armutu madistamine ka spordivarustuse tootjate leeris, treenitus tagab hea tulemuse, aga hea varustus tagab suurepärase tulemuse.


Kui võrrelda spordivarustust tootvate firmade võimalikku kasu Pekingi olümpialt ning üritada nendest teha pingerida, siis tõusevad väga tugevalt esile kaks firmat - Speedo ja Nike, kirjutab

Äripäev

.

Speedo on selgelt nende olümpiamängude võitja tootjate arvestuses.

Michael Phelps võitis oma kaheksa olümpiakulda, kasutades seda Speedo ja NASA koostöös väljatöötatud ujumisriietust, mida paljud nimetavad tehnoloogiliseks dopinguks.

Kombinesoon kannab nimena lühendit LZR ehk Laser. Tänavu püstitatud 41 rekordist ujumises on 37 ujutud Speedo kombinesooniga.

Kombinesooni hind on praegu 5500 krooni. Tavakodanikele tuleb see suurepärane spordileiutis, mida Pekingis kasutab 90 protsenti ujujatest, müüki selle aasta lõpus.

Ühendriikide firma Joyce Julius & Associates, mille ülesandeks on arvestada sponsorluste väärtust ettevõtetele, kinnitas, et Phelpsi võitudest tekkinud tähelepanu ning olümpiavõitja pidevad teleesinemised on juba praeguseks toonud Speedole sisse 36 miljonit krooni. Rääkimata sadadest miljonitest, mis hakkavad voolama turunduses, mida veab kostüümi edu.

Teine suurfirma, kes uusimaid tehnoloogiaid Pekingis kasutab, on Nike, kes debüteeris Pekingis oma uusimate naelikutega, vaid 62 grammi kaaluvate jalatsitega, millel koodnimi on Flywire ehk eesti keeles Kärbsetraat või Lendjoonestik.

Täpsustuseks - paar jalanõusid kaalub 62 grammi. Eelnevalt kuulus kaalurekord Michael Johnsoni kuldsetele naelikutele, seda 112 grammiga.

Need digitaalselt kokku sulatatavad jalatsid on ka võrreldes varasemate ketsidega väga odavad toota, kuna ei koosne väga kallist ega ka suurest hulgast materjalist. Põhiline võit tuleb mugavusest ning tundest, nagu sa ei kannakski midagi jalas.

Nii Nike kui ka tema rivaal, Saksamaa spordigigant Adidas on lubanud kõik olümpial kasutatud ning debüteerinud jalanõud laiemale avalikkusele müüki paisata kas augusti lõpus või septembri alguses.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles