«Tere euro» kampaania võitja pakutud osahinna eest ei saa projektijuhtigi

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
«Tere euro» kampaania logo, mille tellis rahandusministeerium.
«Tere euro» kampaania logo, mille tellis rahandusministeerium. Foto: Newton

Reklaamiagentuur Tank peab euro teavituskampaania võidupakkumise esitanud agentuuri Age osa töö hinda, mis hõlmab ka projektijuhi palkamist, naeruväärseks ja vaidlustas võidu.

«Riigihangete eesmärk on riigi raha kasutamine läbipaistavalt ja kontrollitult, samuti pakkujate võrdne kohtlemine. Leidsime, et käesoleva hanke raames ei ole antud eesmärke järgitud,» selgitas Tanki juhatuse liige Kristiina Kupits.

Pakkumuste avamisel ja hindamisel selgus Kupitsa kinnitusel, et pakkujad olid esitanud pakkumused, mis nii ulatuses kui maksumuses erinesid 15-20 korda.

Pakkumuste maksumusi võrreldes võib tema sõnul julgelt väita, et ülesande püstitus jättis tellitava töö mahu ebaselgeks.

«Pakkujatele jagati täiendavat infot ja töömahu täpsustusi eraldi kokkusaamistel suulises vormis - mis samuti jättis võimaluse erinevateks rõhuasetusteks ja tõlgendusteks.»

Hankedokumentide alusel nõuti 4,5 miljonit krooni maksva euro kampaania loovkontseptsiooni ja meediaplaani väljatöötamist koos loovlahendustega.

Meediaplaan pidi hõlmama reklaame alates televisioonist-raadiost-ajalehtedest ja lõpetades internetiga.

Samuti nõuti väljatöötatud meediaplaani ja loovlahenduste elluviimist kogu kampaaniaperioodi jooksul augustist kuni euro kasutuselevõtuni ehk viie kuu jooksul.

Projektijuhtimise teenus pidi katma loovlahenduste tootmisjuhtimise - allhankijate leidmise, pakkumiste võtmise, parima selgitamise ning materjalide valmimise järelevalve samuti meediakanalitesse toimetamise.

«Tanki hinnangul oli antud tööde realistlikuks maksumuseks ca 500 000 krooni. Muidugi võib olla eriarvamusi, kas see summa peaks olema 400 000 või 450 000 krooni, aga 30 000 krooni ta meie hinnangul kindlasti olla ei saa,» selgitas Kupits ülisuurt hinnavahe võitja pakkumise ja teiste osas.

Arvestades, et tegu on pea pool aastat kestva kampaaniaga, mille kogueelarve on ca 4,5 miljonit krooni ja mis koosneb kolmest erinevat lainest ning paljudest meediakanalitest, ei pea Kupitsa sõnul nende agentuur kuidagi realistlikuks, et võidu saanud agentuur suudab kampaania loovkonseptsiooni, meediaplaani ja projektijuhtimist rahastada vähem kui 30 000 krooniga.

Näiteks ei tea Kupits ühtegi projektijuhti, kes vähem kui 2000 krooniga kuus (sh maksud jm kulud) sellise mahuga projekti kvaliteetselt juhtida suudaks.

«Riigihangete temaatika reklaami valdkonnas nõuab kindlasti laiemat ja sügavamat arutelu ning lähenemist,» tõdes Kupits ja lisas, et loodetavasti võtab rahandusministeerium antud teema tõsisemalt vaatluse alla alates 1. juulist kehtima hakkava riigihangete seaduse muudatusega.

Lisaks Tankile vaidlustas hanke ka reklaamiagentuur Idea. Kuna aga Idea juht Birjo Kiik on puhkusel, ei olnud võimalik neil kommentaare antud teema kohta saada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles