Leedu ei ole muutnud enda positsiooni Rail Balticu suhtes

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Illustratiivne vaade tulevasest Rail Balticu raudteest.
Illustratiivne vaade tulevasest Rail Balticu raudteest. Foto: www.railbaltic.info

Järgmisel esmaspäeval Vilniuses toimuval Rail Balticu aseministrite tasemel kohtumiseks Leedu oma positsiooni Vilniuse kaasamise suhtes muutnud ei ole.

«Meie hoiak on samaks jäänud. Me peame jätkama Leedule parima võimaliku lahenduse leidmist. Kõige olulisem on leida viis kokkuleppe saavutamiseks,» ütles Leedu transpordiministeeriumi pressiesindaja Ričardas Slapšys BNS-ile.

Küsimusele, kas Leedu võiks teha Vilniuse liitmiseks projekti muudes osades järeleandmisi vastas Slapšys, et ta ei saa arutelupunkte kommenteerida.

Leedu soov Vilnius liita Rail Balticuga on oluliselt takistanud suurprojektiga edasiliikumist. Möödunud nädala esmaspäeval ütles Euroopa Komisjoni esindaja projekti juures Pavel Telička, et see on vastuolus Euroopa Liidu seadusega ning Leedu tegevuse tõttu on Rail Balticu elluviimine sattumas tõsisesse ohtu.

Tema sõnul viimane Rail Balticu kohtumine nurjus, kuna Leedu vastuseisu tõttu ei suudetud kokku leppida ühisettevõtte loomises ning Vilniuse lülitamises Rail Balticu senise trassi külge. Leedu varasema seisukoha ning juba tema enda ja teiste osapoolte heakskiidu saanud kokkuleppe põhjal peaks Rail Baltic kulgema Tallinnast läbi Riia ja Kaunase Poola piirini ilma Vilniust, mis asub marsruudist kõrval, läbimata.

«Kui pole kokkulepet, ei tule ka raha,» rõhutas Telička Brüsselis ajakirjanikele. Ta lisas, et komisjon võib kaaluda Vilniuse ühendamist projektiga juhul, kui teostatavusuuring peab seda vajalikuks.

Slapšyse sõnul võib EL-i regulatsioone, mis käesoleval hetkel Vilniuse lisamist ette ei näe, muuta järgmisel EL-i eelarveperioodil 2021-2027, lisamaks Vilnius Rail Balticu trassile.

Rail Balticu kogumaksumuseks on hinnatud 3,7 miljardit eurot ja selle ehitus võiks esialgsetel hinnagutel toimuda aastatel 2019-2024. Kokku on Rail Balticu osas riikidel veel kaheksa teemat, milles ei ole saavutatud konsensust.

Projektis osalevad riigid on pidanud 12 kohtumist ja kokku leppimiseks on sel ajal esitatud 16 erinevat dokumendiprojekti.

Järgmine osapoolte kohtumine Rail Balticu teemal toimub esmspäeval aseministrite, Eestist asekantsleri tasemel Vilniuses.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles