EasyJeti maine odavlennufirmana on ohus

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
EasyJeti lennuk.
EasyJeti lennuk. Foto: AFP / Scanpix

Lennufirma EasyJet asutaja sir Stelios Haji-Ioannou sõnul on ettevõte ületanud oma brändilitsentsi õigsust, mistõttu võib kaduda odavlennufirma staatus klientide hulgas.

Stelios tuli avaldusega välja ülemkohtu ees, kui otsustas EasyJeti kohtusse kaevata, kuna ettevõte ületab kaubamägile seotud kokkuleppeid, mis sõlmiti pärast selle lansseerimist, kirjutas Marketing Week.

Sir Stelious asutas EasyJeti 1995. aastal ning ettevõte noteeriti börsil 2000. aastal kokkuleppega, et Steliosile makstakse aastas üks miljon naelsterlingut.

Litsentsilepingu ühe osa kohaselt ei tohi EasyJet oma «abiteenuste» käibe pealt teenida rohkem kui 25 protsenti tulu. Seda selleks, et vältida konflikti teket teiste Easy Grupi ettevõtetega, kuhu kuuluvad ka EasyHolidays ja EasyHotel.

Sir Steliosi sõnul ületab aga lennufirma praegu määratud limiiti, mistõttu seatakse ohtu avalik arvamus ettevõtte äritegevuse ja odavlennufirmana tegutsemise kohta.

Kohtuvaidluse olulisemaks osaks kujuneb ilmselt lennufirma nn kõrvaltegevus, kuna EasyJet küsib lisaraha nii toidu kui ka kiirema pardalemineku eest. Tänu sellele võibki ettevõte väita, et nende põhitegevus on ikkagi tegutsemine odavlennufirmana.

Selle aasta alguses astus sir Stelios tagasi EasyJeti juhatusest jäädes vaid aktsionäriks, öeldes, et ettevõtte juhtkond tegutseb vale strateegia järgi.

Ta on vastu igasugustele EasyJeti plaanidele laiendada oma tegevust. Steliose hinnangul tuleks hoopis keskenduda aktsionäride väärtushinnangute hoidmisele, mitte iga hinna eest laieneda.

Sir Steliosele ja tema perele kuulub 38 protsenti ettevõttest, mis teeb neist enamusaktsionärid.

Stelios kaitseb Easy brändi väga raevukalt, näidates seda ka grupi kodulehel, kus on hulk materjali pühendatud ka nn brändi varastele.

Ta on võitnud ka hulga kaubamärkidega seotud kohtuprotsesse Euroopas, mis keelab teistel ettevõtetel kasutada sõna «easy» oma brändinimes.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles