Kuidas ma oma meeskonda maailma parimaid teenindajaid juurde leian?

, Lindorffi Eesti sissenõudmisosakonna juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kuidas leida head teenindajat?
Kuidas leida head teenindajat? Foto: SCANPIX

Lindorffi Eesti sissenõudmisosakonna juhataja Riina Zuravljova kirjutab, kuidas tema viimased kümme aastat edukalt teenindajaid värvanud on.

Märtsikuus leidsin meeldivaks üllatuseks oma ettevõtte Palgamaksjate TOP-is auväärsel kohal. See oli üks vähestest nii kõrgel kohal asuvatest teenindusvaldkonna ettevõtetest. Suurepärane saavutus teenindusvaldkonnas on ka see, et 80 protsenti meie klienditeenindajatest töötanud Lindorffis enam kui 5 aastat. Minul endal täitus sellel aastal Lindorffis 12 aastat, viimased 10 aastat on minu vastutusvaldkonnas ka teenindustiimi värbamine.

Kes siis ei tahaks inglitiibadega supermani oma meeskonda. Minu slogan on: Piira oma ootusi. Kui otsin oma meeskonda maailma parimaid teenindajaid, siis pean neile ka maailma parimaid tingimusi pakkuma. Kuna päris selliseid tingimusi mul pakkuda pole, määratlen selgelt oma ootused, et teaksin milliste väärtuste ja omadustega isikut otsin.

Loetelu on lühike, aga konkreetne.

Minu uus kolleeg peab sobima minu meeskonda. Kui ta meeldib mulle, on ta oodatud ka minu meeskonda. Meeskonna olen kokku pannud ju mina. Kui valiku teeb ära minu eest personalijuht, ei pruugi see sobivus 100 protsenti olla, aga sünergia saab luua vaid ühtne tiim.

Kõige olulisemad on väärtushoiakud. Mis on potentsiaalse kolleegi jaoks hea ja halva mõõdupuu. Mis on tema tõekspidamised ja kas need ühilduvad meie väärtustega. Seda aitavad selgitada lihtsad küsimused. Katsun mõista, kas uus inimene suhtub klientidesse ja nende võlglastesse meile vastuvõetaval viisil. Küsin näiteks, kas inimese arvates on võlgnik ise süüdi oma võlgades? Vastus näitab, kas töölesoovija on pigem suunatud süüdistamisele ja minevikule või lahenduste leidmisele ja koostööle.

Ma ei arva, et oleks vajalik asuda kolleegide väärtusmaailma ümber kujundama. Täiskasvanud ja valmis isiksus ei oota, et tööandja hakkaks tema väärtusi ümber muutma. Juhina valin inimesi, kes sobivad meiega ühte paati. Tööalased oskused on aga õpitavad. Ei ole nii, et 300 töötajat ja 300 probleemi.

3 nõuannet, mida alati järgin:
1. Ma ei istu intervjueeritavaga üle laua, silm silma vastu, nii nagu ülekuulamistel. Selleks, et töölesoovijad näitaksid oma tegelikke võimeid, on vestlusel oluline luua vaba keskkond.
2. Pööran tähelepanu inimese välimusele ning käitumisele – hoolitsetud, puhas, korralik, korrastatud. Pole liialdatud meigi, lõhna ega riietusega.
3. Kuna olen sõnastanud endale väga täpselt, mis on just Lindorffis hea teenindaja kriteeriumid, katsun juba esimesel töövestlusel veenduda neile vastavuses.

Ja nii lihtne see ongi!
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles