EVR Cargo kaubaveomaht kasvas märtsis

Liina Valdre
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kaubavagunid.
Kaubavagunid. Foto: Ove Maidla

Eesti riigile kuuluva raudtee-kaubaveoettevõtte EVR Cargo veomaht ulatus tänavu märtsis 1,5 miljoni tonnini, ületades möödunud aasta märtsi tulemust 5,8 protsenti.

Esimese kvartali kogumaht 4,7 miljonit tonni jääb mullusele siiski alla seitse protsenti, teatas ettevõte.

EVR Cargo juhatuse esimehe Ahto Altjõe sõnul on märtsi tulemus küll positiivne, kuid pikemaajalist soodsat trendi ei saa siit välja lugeda.

«Võrreldes Tallinna Sadama kaubaveomahu kasvuga oli EVR Cargo kasvunumber väga tagasihoidlik, mis näitab, et naftatooted liiguvad üha rohkem meri- meri konfiguratsioonis ning naftatoodete vedu raudteetsi näitab edaspidi pigem kahanemissuunda,» märkis Altjõe.

Venemaa riikliku transpordipoliitika kohaselt suunatakse naftatooteid järjest enam enda sadamatesse, kust tuuakse kaup väiksemate laevadega Eestisse hoiustamisele, et seejärel suuremate laevadega sihtpunkti vedada - Eesti sadamate eeliseks ongi suurte laevade vastuvõtmise ja laadimise võimalus, märkis raudteefirma oma teates.

Mineraalsete vedelate kütuste vedu kasvas märtsis 3,8 protsenti 0,75 miljoni tonnini, väetiste vedu kasvas 42,5 protsenti 0,28 miljoni tonnini ja mineraalsete tahkete kütuste vedu suurenes 156 protsenti 39 000 tonnini.

Samal ajal vähenesid põlevkivivedu 20 protsenti 0,185 miljoni tonnini ning keemiakaubad 21 protsenti 77 000 tonnini. Endiselt oli raudteevedudes suurim kaubanduspartner Venemaa 0,8 miljoni tonniga, suurenedes mullusega võrreldes 27 protsenti.

Läti ja Kasahstan suurendasid osakaalu vastavalt 16 ja 26 protsenti 193 000 ja 187 000 tonnini. Leedu ja Valgevene suunal vähenes kaubavahetus vastavalt 8 ja 67 protsenti 43 000 ja 39 000 tonnini.

Transiitvedude osakaal suurenes aastaga 13 protsenti 1,11 miljoni tonnini, moodustades kogu kaubaveomahust 74 protsenti. Konteinervedudes saavutas EVR Cargo tänavu märtsikuus aegade parima tulemuse 6638 konteinerühikuga (TEU), suurenedes mullusega võrreldes viiendiku võrra.

Kasvu veavad endiselt regulaarsed konteinerrongid Moskvasse ja aasta tagasi alustanud Kaluga konteinerrongiliin. «Moskva- suuna kasvu üle võib küll rõõmustada, ent murelikuks teeb mahtude vähenemine Kesk-Aasia suunal, mistõttu on ka vagunite ringlusaja paranemisest tingituna osad EVR Cargole kuuluvad üldpargi vagunid jäänud töö ootele - valmistume rakendama klientidele soodsamaid renditingimusi, et leida uusi konteinerveomahtusid just Kesk-Aasia suunale,» lisas Altjõe.

Tänavu on EVR Cargo esimese kvartaliga vedanud 4,5 miljonit tonni kaupa, mida on 7 protsenti mullusega võrreldes vähem. Mineraalseid vedelaid kütuseid on tänavu kokku veetud 2,15 miljonit tonni, ehk 16 protsenti vähem.

Väetiste veomaht on suurenenud 30 protsenti 0,8 miljoni tonnini ning keemiakaupade vedu kasvas 4 protsenti 0,26 miljoni tonnini. Põlevkivi veomaht kukkus viiendiku võrra 0,75 miljoni tonnini ning puistekaupade vedu vähenes 10 protsenti 0,17 miljoni tonnini. Konteinerite veomaht 18 593 TEU ületas möödunud aasta esimese kvartali tulemust 21 protsenti.

Eesti Raudteest eraldunud tütarettevõtte EVR Cargo ülesandeks on raudteeveo-ettevõtjana kaubavedude teostamine klientidele ning vagunite ja vedurite rentimine. Ettevõtte koosseisu kuulub ka veeremi remondi ja hooldusega tegelev Tapa Depoo ning mitmed veeremi tehnohooldepunktid üle Eesti.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles