Vaata, kuidas jagunevad uuringu järgi turundusjuhid

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Turundusjuhid koguvad ettevõtetes võimu.
Turundusjuhid koguvad ettevõtetes võimu. Foto: SCANPIX

IBMi korraldatud uuringust, mis hõlmas rohkem kui 500 turundusjuhti, selgus, et edukad turundusjuhid kasutavad oma töös korraga nii organisatsiooni siseseid kui ka väliseid andmeid.

Uuringu põhjal saab turundusjuhte liigitada kolme rühma: traditsionaalsed juhid (37%), sotsiaalsed strateegid (33%) ja digitaalsed liidrid (30%). Viimatinimetatud rühma kuuluvad turundusjuhid ületavad pidevalt finantseesmärke ja neid iseloomustab valmisolek kasutada ära andmemahtude, sotsiaalvõrgustike ja mobiilkanalite plahvatuslikku arengut, füüsiliste ja digitaalsete müügi- ja teeninduskanalite integreerimine ja kliendiandmete kõrgetasemeline regulaarne analüüs.

Uuringus mõõdeti turundusjuhtide mõju oma ettevõttes ja tuvastati, et neil on kasvav roll ettevõtte strateegia kujundamisel. Uuringu alusel kaasavad 63 protsenti tegevjuhtidest turundusjuhi ettevõtte üldise äristrateegia väljatöötamises. Sellest kõrgem kaasatuse määr oli ainult finantsjuhtidel (72%). Uuring rõhutas, et turundusjuht peab tegema tihedat koostööd ülejäänud juhtkonnaga strateegiliste otsuste tegemisel, toetudes andmetele ja nende analüüsile.

Uuringus leiti ka, et ettevõtted, kus turundusjuht teeb aktiivselt koostööd IT juhiga olid üldjuhul edukamad kui need, kus kahe juhi selline koostöösuhe oli nõrgem. Leiti, et turundusjuhid, kelle oli parem töösuhe ettevõtte IT juhiga olid edukamad.

66 protsenti turundusjuhtidest leidsid, et nad ei ole veel valmis ära kasutama sotsiaalmeedia plahvatuslikku kasvu, sarnaselt probleemidega organisatsiooni siseste ja väliste andmete kasutamisel. Uuringus leiti samuti, et turundusjuhid ei jälgi piisavalt ettevõtte brändi arengut sotsiaalmeedias ega kasuta piisavalt sotsiaalmeedia kommertsialiseerimise võimalusi.

Lisaks sellele usuvad 94 protsenti turundusjuhtidest, et mobiilirakendused etendavad järgmise 3 kuni 5 aasta jooksul olulist rolli, aidates neil saavutada oma ärilisi eesmärke. Kolm aastat tagasi arvas 80 protsenti turundusjuhtidest sedasama. Uuringus leiti, et digitaalsed liidrid juba viivad oma ettevõttes ellu mobiilset äristrateegiat, kusjuures 58 protsenti nendest olid suutelised juhtima oma üksuse tegevust sõltumata asukohast või seadmest.

IBM-i Institute for Business Value (IBV) poolt läbiviidud uuring näitas, et 94 protsenti turundusjuhtidest usuvad, et professionaalne analüüs on kriitiliselt tähtis oma eesmärkide saavutamisel. Samas leiab 82 protsenti turundusjuhte, et nende organisatsioonid ei ole valmis kasutama andmemahtude plahvatuslikku kasvu (kolm aastat tagasi arvas seda 71 protsenti turundusjuhtidest).

Uuring, mille nimetus oli «Väljakutsele vastamine: kuidas turundusjuht saab vähendada erinevusi püüdluste ja reaalsuse vahel?» põhineb küsitlustel, mis tehti 56 riigis ja 19 tööstusharus tegutseva enam kui 500 turundusjuhiga.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles