Sillamäe sadama uue terminali rajamine lükkus juulisse

BNS
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sillamäe sadam.
Sillamäe sadam. Foto: Peeter Langovits

Silmet Gruppi kuuluva AS-i Sillamäe Sadam uue terminali valmimine lükkus tänu laienenud ehitusmahtudele edasi juulisse, varasema plaani järgi oleks terminal pidanud valmima möödunud aasta lõpuks.

«Terminal tasapisi valmib. Me natukene laiendasime plaane, mille tõttu see saab valmis mitte hiljem kui juuliks,» ütles Sillamäe Sadama turundusjuht Andrei Birov BNS-ile.

Uus terminal asub 40 hektari suurusel territooriumil, kuhu on rajatud neli kaid kogupikkusega 900 meetrit, vee sügavus kaide juures küündib 15,5 meetrini. Kaidele on paigaldatud viis kraanat.

Terminali operaatoriks saab Silmet Gruppi kuuluv stividorettevõte AS Silsteve.

Terminali üldmaksumus on hinnanguliselt 30 miljonit eurot. Viimased kolm aastat on sadam igal aastal investeerinud 20 miljonit eurot infrastruktuuri. Birov on varem öelnud, et sadam investeerib terminali rajamisse oma jõududega ja kasutab ka pangalaenu.

Uus konteiner- ja üldkaubaterminal rajati arvestusega, et selles saaks ideaalis ehk viie kuni kümne aasta pärast käidelda miljon TEU-d konteinereid. Esimese aasta kaubamahuks on plaanitud 30 000–50 000 TEU-d.

Sillamäe sadama kaudu liigub 95 protsendi ulatuses ida-läänesuunaline transiitkaup, ülejäänu on kohalik ja põhja-lõuna suunal liikuv kaup.

Sillamäe sadama terminalide operaatorid on Alexela, BCT, Tankchem/Eurochem ja Silsteve.

Silmet Grupp kuulub koos tütar- ja sidusettevõtetega ekspeaminister Tiit Vähi osalusega OÜ-sse Valga Group. Valga Groupi kuulub koos tütar- ja sidusettevõtetega ka OÜ Adacta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles