Lõuna-aafriklased ostavad ennastunustavalt jalgpallipileteid

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jalgpall.
Jalgpall. Foto: Ants Liigus

Jalgpalli MMi organisaatoritel õnnestus eile õhtul müüa lõuna-aafriklastele maha viimased suurettevõtetele mõeldud «klientide õnnistamise piletid».


Piletitulu peaks suure kaarega ületama nelja aasta tagused Saksamaa numbrid ja seda majanduslangusele vaatamata.

FIFA jaoks oli ootamatu ja ebameelduv üllatus see, et fännid on pileteid rabanud oodatust laisemini. Samuti pole ettevõtted olnud nii varmad oma kliente jalgpalli nautima läkitama, kui seda on harjutud nägema.

«Lõuna-aafriklased, nagu selgub, ei ole üldsegi nii hinnatundlikud, nagu me eeldasime,» ütles FIFA piletimüügipartneri Matchi tegevjuht Jaime Byrom. «Kohalikud maksavad piletite eest kaugelt üle oma võimete.»

Kolm aastat tagasi arvas FIFA, et müüb ligikaudu 3 miljonit piletist 70 protsendi maha välismaal ja ehk 30 protsenti Lõuna-Aafrikas. Sel nädalal ütles aga orgkomitee juht Danny Jordaan, et piletimüügi lõppseis tuleb protsentuaalselt 50-50.

FIFA tunnistas, et nende piletimüügistrateegia Lõuna-Aafrikas ei olnud täiuslik.
Piletid olid saadaval vaid internetis ning see tõi kaasa terava kriitika, kuna tuhandetel lõuna-aafriklastel ei ole mingisugust arvuti kasutamise võimalust ning nad jäeti seega pileti ostmise võimalusest lihtsalt ilma.

Aprillis lasti 500 000 piletit müüki ka «putkade» kaudu üle kogu maa. Byrom ei jätnud lisamata, et see oligi algusest peale nende plaan arvestada Lõuna-Aafrika kultuurilist omapära osta kõikvõimalikke pileteid ja pääsmeid alati viimasel minutil.

Kümme päeva tagasi paisati Lõuna-Aafrikas turule täiendavad 90 000 piletit.
 

Copyright The Financial Times Limited 2010

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles