Bränditeadlikud lapsed küsivad nõu mängukaaslastelt

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lapsed on väga bränditeadlikud.
Lapsed on väga bränditeadlikud. Foto: Liis Treimann

Lapsed on küll väga bränditeadlikud, kuid nende jaoks on tähtis ka see, milliseid tooteid peavad lahedateks nende sõbrad.

Fly Research küsitlusest, kus osales 377 alaealist ja lapsevanemat, selgus, et 91 protsenti 6-11-aastastest peab brändi lahedusfaktori juures kõige olulisemaks oma parima sõbra arvamust, kirjutas Marketing Week.

Teise arvamusena tõusis esile telereklaamide mõju, mida peab oluliseks 89 protsenti vastanud lastest.

Sõprade ja perekonna arvamus kaubamärgi kohta platseerus mõjutegurite osas kolmandale kohale.

Bränditajumise kohalt vastas 83 protsenti küsitlutest, et mõne toote internetis nägemine muudab selle lahedaks.

Sooliselt jagunesid need protsendid aga veidi erinevalt, tüdrukutest pidas internetis nähtut oluliseks 86 protsenti ja poistest 81 protsenti.

Kuulsuse kaasamine toote reklaamimisse mõjub küsitluse kohaselt samuti rohkem tõepärasemalt tüdrukutele (82 protsenti) kui poistele (78 protsenti).

Lahedusfaktoriga brändide edetabeli tippu paigutasid lapsed Nintendo, mis kogus 76,49 punkti. Sellele järgnesid mängukonsoolid Wii ja PlayStation ning Pizza Hut, McDonald’s ja Sony PSP.

Väikesed erinevused lahedate kaubamärkide nimistus tulid sisse 6-8 aastaste ja 9-11-aastaste küsitluses osalenute vastustes.

Kui nooremate hulgas jõudsid edetabelisse ka Disney ja Coco Pops, siis vanemate arvates olid populaarsed ka sellised täiskasvanutele suunatud brändid nagu Adidas, Apple ja Facebook.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles