Zuckerberg trügib gigantide leivakoti kallale

Hendrik Alla
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mark Zukerberg New Yorgis uue Facebooki reklaamiprogrammi esitlusel.
Mark Zukerberg New Yorgis uue Facebooki reklaamiprogrammi esitlusel. Foto: AP Photo / Scanpix

Mõne aasta eest tutvustas Facebook oma rakendusepoodi, aga keegi ei paista sellest midagi teadvat. Peaasjalikult selle tõttu, et inimesed laevad rakendusi alla Apple’i App Store’ist ja Google Playst.

Ometi on olemas võimalus, et Mark Zuckerberg oma Facebookiga võib kahe maailmavalitseja postitsiooni tugevalt kõigutada ning see on ohuks nii Apple’ile kui Google’ile. (Tasuliste) rakenduste vahendamine on Apple’i jaoks võimas äri: sealt voolab läbi 4,4 miljardit dollarit kvartalis. Business Insideri andmetel on see enam, kui saab kasumit Macide ja iPadide müügist. Aga Androidi-telefonid, millel jookseb Google Play pood, haaravad kuni 80 protsenti mõnest turust. Sellest hoolimata avastas Zuckerberg eelmainitute ärimudelis mõned nõrkused, mida kavatseb Facebooki rakendustepoega ära kasutada.

Asi on selles, et ehkki Apple ja Google haldavad kõigi rakenduste absoluutset enamust, on nad marketingitöös hämmastavalt saamatud. Nad teenivad vahendustasu iga kord, kui keegi tasulise rakenduse ostab, aga kui huviline kasutaja seda rakendust üles ei leia, jääb ka raha saamata. App Store’is on üle miljoni rakenduse, aga kuvatakse neist vaid 200. Nõuab visa kasutajat ja kõva kerimist, et mõnda eksootilisemat leida. Apple peidab sisuliselt (ehkki mitte taotluslikult) pea kõik oma rakendused kasutajate eest ära.

Google’i otsing on mõnevõrra paremini lahendatud. Aga ikkagi, 1,1 miljonist olemasolevast rakendusest näeb korraga umbes 0,04 prütsenti. Isegi kui rakenduse tootja on oma töö korralikult linkinud, peab kasutaja ikkagi mitu tüütut klikki tegema, enne kui kasutama saab hakata. Facebook võib siinkohal suurte jalge alt vaiba ära tõmmata.

Business Insideri andmetel korraldab Facebook 30. aprillil arenduskonverentsi F8. Seal antakse teada, et sotsiaalvõrgustikust saab nüüd arendajate jaoks kõige võimsam platvorm uute kasutajate leidmiseks. Rakenduste arenduse juht Ilya Sukhar teatab, et Facebook on rakenduseturnduseks palju tõhusam tööriist kui Store või Play.

Argumendid:                                                                                                                           

  • Facebookil on 1,2 miljardit kasutajat, enamus neist mobiilsetel platvormidel. Neid saab segmenteerida soo, vanuse, asukoha, huvide ja hulga muude parameetrite järgi.
  • Facebookile kuulub arenduskeskond Parse, seega saavad arendajad analüüsida kasutajate käitumist Facebooki omal platvormil.
  • Facebook ostis WhatsAppi ja Instagrami, mis lisab veel 650 miljonit kasutajat. Ehkki kumbki neist platvormidest ei sisalda rakenduste allalaadimislinke, oleks nende kasutajate ignoreerimine saatuslik.
  • Facebook teab omast käest, kui vaevaline on rakenduste arendamine. Hüva, Messenger ja Paper on populaarsed, aga siiski mitte maailmamuutvad. Facebook Camerat ja Poke’i seevastu ei taha keegi meenutada. Nüüd võivad teised Facebooki jaoks arendades hambaid murda.

Kui see kõik ka tõeks saab, ei hakka ei Google ega Apple pisaraid valama. Nad saavad iga vahendatud maksulise rakenduse pealt ikka kümnist. Aga on tähelepanuväärne, kuidas kolmas osapool võib rajada miljardiäri seetõttu, et kumbki gigant ei suuda oma kaupa, st rakendusi korralikult turundada.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles