Nokia leiutas pedaalide jõul töötava akulaadija

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nokia peakorter Espoos.
Nokia peakorter Espoos. Foto: SCANPIX

Mobiiltelefonide valmistajad on aastaid üritanud leida viise, kuidas aidata ringiliikuvatel inimestel – kel stepslit käepäerast pole – akud täis hoida.

Eile käis Nokia välja oma värskeima lahenduse: pedaale vändates toimiva akulaadija.

Jalgrattasõitjad võivad nüüd oma mobiiltelefonid lenkstangile kinnitatud laadijasse pista, mis omakorda on ühenduses dünamoga. Mis omakorda rataste liikumisest tekkiva energia mobiiltelefoni hüvanguks tööle rakendab.

Enesestmõistetavalt võib leiutis osutuda keskkonnaaktivistide lemmikuks, kuid peamine turg on ilmselt siiski arengumaades, kus juurdepääs vooluvõrgule on piiratud.

«Jalgrattad on paljudel maailma turgudel kõige levinum liikumisvahend, nii et see on lihtsalt üks uus viis niigi levinud tegevusest kasu lõigata,» ütles Nokia asepresident Alex Lambeek seadme tutvustamiseks korraldatud üritusel Kenya pealinnas Nairobis.

Nokia teatel kulub aku lõpuni laadimiseks 15 kilomeetrit tunnis sõites kaks ja pool tundi. Seade tuleb müüki aasta lõpuks jaehinnaga ligikaudu 15 eurot tükk.

Vaevalt on nüüd tegemist sellist mastaapi tehnoloogilise läbimurdega, mis Apple’ilt unerahu rööviks. Nii et iPhone’ile konkurendi sünnitamise vaevast Nokia käesolevaga veel vabanenud ei ole.

Küll aga osutab jalgratta-laadija sellele, et Nokia kindlustab agaralt oma tugevat positsiooni arengumaade turu «alumise otsa» telefonide turul, kuhu on peale trügimas üliodavad Hiina telefonid.

Möödunud aastal olid Nokia suurimad turud Hiina ja India, mis andsid ühe viiendiku nende kogukäibest. Tugevaid tulemusi on grupp näidanud ka Aafrikas, Lähis-Idas ja Venemaal.

Nokia üritab kaitsta oma juhipositsiooni mobiilteenuste abil nagu emailid ja muusika allalaadimine, kuna see on kasutajaile tihtipeale ainus võimalus internetti pääsemiseks.

Indias hakati pakkuma teenust, mis võimaldab põllumeestel telefoni kaudu ilmateadet ja teraviljahindu lugeda. Samuti arendatakse välja finantsteenuseid, aitamaks ilma pangakontota inimestel mobiili abil arveid maksta ja rahaülekandeid teha.

«Rattalaadija» on osaks samast strateegiast: pakkuda Nokia telefonidele lisaväärtusi, mida koopia-tööstus järele teha ei saaks.

Gartneri analüütik Carolina Milanesi ütles, et Nokia teeb head tööd klientide lojaalsuse hoidmiseks arengumaades, kus tulevane edu või läbikukkumine ilmselt paljuski ära otsustatakse. Ta hoiatas aga, et Nokia peab siiski kasvatama konkurentsivõimet ka kallimate nutitelefonide segmendis, kus kasumid on suurimad ja kus vormitakse lõppkokkuvõttes brändi imago.

«Arengumaades peab enamik inimesi esialgu piirduma kõige odavama telefoniga, kuid neil peaks olema ka midagi silme ees, mille poole püüelda.»

Copyright The Financial Times Limited 2010.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles