Renault’ boss ennustab autotööstusele rekordaastat

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uued autod ootavad tollilaos.
Uued autod ootavad tollilaos. Foto: Liis Treimann

Renault’ ja Nissani juht Carlos Ghosn ütles, et autotööstust ootab tänavu tänu arenevate turgude tugevale nõudlusele rekordiline aasta.

Ghosni sõnutsi peaks 2010. aastal maailma lõikes toodetama ja müüdama 70 miljonit kergsõidukit, kusjuures kasv tuleb enamjaolt väljastpoolt USAd, Euroopat ja Jaapanit.

2009. aastal toodeti analüütikute arvestuste kohaselt ligikaudu 57 miljonit kergsõidukit.

Ghosn ütles, et Renault ja Nissan tõusevad tänavu kahepeale kokku maailma suuruselt kolmandaks autotootjaks.

Koos oma Vene partneri Avtovaziga müüvad nad käesoleval aastal ligi 7 miljonit autot, mis asetab nad ilmselt Toyota ja Volkswageni – ja selle partneri Suzuki – järel kolmandale kohale, kuid aitab edestada General Motorsit.

«Koht esikolmikus on tänavu samahästi kui kindlustatud,» ütles Ghosn Financial Timesile.

Lisaks ülalmainitule toodavad Renault ja Nissan ligikaudu 1 miljon autot ka koostöös Daimleriga.

Ghosni sõnul on Renault’ tänavustesse saavutustesse andnud tugeva panuse Avtovazi uuestisünd, mis 2009. aastal pankroti veerel ära käis, kuid võib 2010. aastaga müüa 600 000-700 000 autot – seda tänu Vene valitsuse romuprogrammile.

«2010. aasta kujuneb autotööstusele rekordiliseks,» ütles Ghosn, kelle ennustused on aga paljude vaatlejate omadest tunduvalt entusiastlikumad.

PwC prognoosis aprillis, et kergsõidukite toodang võib tänavu tõusta 65 miljonini, mis jääks siiski alla 2007. aasta rekordile, mil neid valmis ligi 69 miljonit.

JD Power on aga käinud välja sellise numbri nagu 67,7 miljonit.

«Renault ei ole enam Prantsuse autofirma,» ütles Ghosn, viidates sellele, et üha suurem osa nende müügikasvust tuleb väljastpoolt Lääne-Euroopat ja võlgneb tänu «alumise otsa» masinatele nagu Logan, mida müüakse peamiselt arenevatel turgudel.

Copyright The Financial Times Limited 2010.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles