PwC: toidu- ja tarbekaupade sektor on investoritele jätkuvalt atraktiivne

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Heinz ketšupid.
Heinz ketšupid. Foto: Keith Srakocic/AP

PwC andmetel ületas maailma toidu- ja tarbekaupade sektori ettevõtete ühinemis- ja omandamistehingute (Mergers & Acquisitions) maht mullu 170 miljardit dollarit, mis on umbes viiendiku võrra rohkem kui näiteks vastav näitaja energiasektoris.

Värskelt avaldatud PwC maailma toidu- ja tarbekaupade ettevõtete M&A raporti andmetel langes eelmisel aastal tehingute arv ja rahaline maht tunamullusega võrreldes pisut, ent on oluliselt aktiivsem surutiseaastatest (2009-2011). Valdkonna konkurentsitult suurimaks tehinguks oli USA toiduainekontserni Heinz omandamine Warren Buffet’i konglomeraadi Berkshire Hathaway ning Brasiilia investeerimisfirma 3G Capital poolt 27,5 miljardi USD eest.

Veel kaks tehingut ületasid 5 miljardi USA dollari piiri: Suurbritannia hügieeni- ja kodukeemia toodete tootja Reckitt Benckiser ostis 8,4 miljardi USD eest Hollandi ettevõtte D.E Master Blenders (tarbijatele tuntumad kaubamärgid kohv Merrild ja tee Pickwick) ning Hiina suurim lihatootja Shuanghui Group omandas 7,1 miljardi USD eest USA lihatoodete valmistaja Smithfield Foods.

PwC hinnangul on iseloomustab tänast globaalset toidu- ja tarbekaupade sektorit, et paljudel korporatsioonidel on suured finantsvahendite reservid ning võimalusi väärtust loovate tehingute tegemiseks otsitakse aktiivselt. Stabiilse tootlusega toidu- ja tarbekaupade ettevõtete vastu tunnevad huvi ka investeerimispangad ja institutsionaalsed investorid. Seejuures ei lähe aga mitte kõigil ettevõtetel hästi, kuna tarbijad on täna oma kulutustega pigem veel ettevaatlikud.

Iseloomulikuks suundumuseks on ka suurettevõtete püüd kontrollida võimalikult suurt osa tarneahelast (näiteks loomasööt-loomafarm-piimatööstus), samuti piiride hägustumine tootmise ja jaekaubanduse vahel. Suurima kasvu ja tulususe potentsiaaliga alamsektoriteks on investorite jaoks ema-ja-lapse toidud, lemmikloomatoidud, ilutooted, ent samuti ka erinevad põllumajanduse saagikust suurendavad tooted (väetistest elektrooniliste seadmeteni).

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles